دوره مهارت‌های کوچینگ

دوره مهارت های کوچینگ

آموزش کوچینگ در اولین آکادمی بین‌المللی کوچینگ به زبان فارسی

دوره مهارت‌های کوچینگ

دوره مهارت‌های کوچینگ مناسب افرادی است که می‌خواهند کیفیت زندگی فردی و ارتباطات شخصی و حرفه‌ای خود را افزایش دهند؛ همچنین مناسب مدیران و متخصصینی است که می‌خواهند مهارت‌های پایه‌ی کوچینگ را در تخصص یا محیط کاری خود استفاده نمایند. هدف نهایی این دوره آشنایی و استفاده از مهارت‌های کوچینگ در سطح پایه می‌باشد. این دوره توسط فدراسیون بین‌المللی کوچینگ تأیید شده و شما را در مسیر آموزش‌های مورد تأیید فدراسیون قرار می‌دهد. این دوره قابلیت ادامه در تمامی آکادمی‌های مورد تأیید فدارسیون را دارد. همچنین این دوره کلاس‌های فوق‌برنامه‌ی توسعه فردی را شامل می‌شود.

ACSTH-logo

هرآنچه برای آموختن مهارت‌های پایه‌ی کوچینگ نیاز خواهید داشت:

در زمینه‌ی مهارت‌های پایه‌ای کوچینگ فضا و امکاناتی آماده شده است که تمرین و آموزش لازم برای دریافت کامل مهارت‌های پایه‌ای کوچینگ مهیا باشد.

دریافت تمامی جزوات و تمارین سرفصل‌های کوچینگ.

شرکت در ۲۴ ساعت کلاس آنلاین کوچینگ با تدریس مدرس تأیید شده از ICF.

عضویت در گروه کلاسی برای تبادل نظر با دانشجویان هم‌دوره.

عضویت در گروه جزوات هم‌سطح با تمام دانشجویان فعال آکادمی برای تبادل نظر و پیش‌برد فرایند کوچینگ هم‌سطح.

داشتن یک کوچ از بین دانشجویان فعال آکادمی حداقل به مدت ۱۲ ساعت.

تمرین کوچینگ و دریافت بازخورد در کلاس زیر نظر مدرس دارای تأییدیه از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ.

شروع فرایند کامل کوچینگ در نقش کوچ (حداقل ۱۲ ساعت) با دانشجویان فعال آکادمی.

دسترسی به منابع مختص دانشجویان FCA

کوچینگ گروهی توسعه فردی

شما می‌توانید از طریق خط تلفن یا اینترنت و توسط موبایل، کامپیوتر یا تبلت به کلاس‌ها متصل شوید.

بر اساس قرار داد، شما در طی هفته ۱ کلاس اصلی ۶۰ دقیقه‌ای خواهید داشت.

کلاس‌های فوق‌العاده و وبینارهای آموزشی بر اساس برنامه‌ به شما اعلام خواهد شد

شما جزوات را پیش از کلاس دریافت کرده و مطالعه می‌نمایید.

در گروه‌ کلاسی خود به تمرین و بحث در مورد تمرین‌ها و کارهای کلاسی می‌پردازید.

در برخی مواقع لازم است که مواردی را برای شرکت در کلاس آماده نمایید.

پروسه‌ی کوچینگ هم‌سطح خود را آغاز می‌نمایید.

در گروه‌های دانشجویان آکادمی در بحث‌ها شرکت می‌نمایید و از تجربیات دانشجویان و کوچ‌ها استفاده می‌نمایید.

شما مسئول برنامه‌ریزی برای استفاده از کلاس‌ها و فضای آموزشی کل دوره هستید.

چنانچه به هر دلیلی کلاسی که برای دوره شما طراحی‌شده است را از دست بدهید می‌توانید در دوره‌های بعدی (در مدت زمان قرادادتان) آن کلاس‌ها را جبران نمایید.

مهم‌ترین مزایای این فضای آموزشی انعطاف و حق انتخاب دانشجو است.

بین‌المللی بودن کلاس‌ها

هم‌زمان در کلاس شما، دانشجویان و اساتید از نقاط مختلف جهان و ایران حضور دارند و این امکان بسیار ارزشمند است.

تمرکز بر تن صدا و کلام است

کوچینگ از طریق تلفن و امکانات مجازی بسیار مؤثر است حتی بیش‌تر از جلسه رودر رو. کوچ در این نوع جلسات نیازی نیست که نگران برقراری ارتباط چشمی با مراجع باشد. در عوض تمام تمرکز خود را روی کلماتی که می‌شنود، لحن صدا و احساس می‌گذارد. در این حالت مراجع احساس راحتی بیشتری می‌کند و صحبت‌هایی مطرح می‌کند که ممکن است در جلسه حضوری بیان نکند

راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین

در اتمام این دوره شما قادر خواهید بود در صورت تمایل کسب‌وکار کوچینگ خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی نمایید و مانع جغرافیا را از کسب‌وکار خود حذف نمایید.  می‌تواند در هر نقطه از چهان کسب‌وکار کوچینگ خود را به صورت بین ‌المللی راه‌اندازی نمایید. شما در طول دوره تمامی کلاس‌ها، تمرین‌های کوچینگ کلاسی، وبینار‌ها و حداقل ۵۰٪ از مراحل تمرینی کوچینگ هم‌سطح خود را به صورت آنلاین می‌گذرانید و این امر مهارت و اعتماد به نفس برگزاری جلسات آنلاین را در شما بالا خواهد برد و اثر گذاری این روش را کاملا لمس خواهید نمود.

استفاده بهینه از زمان و سرمایه

در کلاسهای آنلاین، نیازی به طی مسافت‌های طولانی و صرف هزینه برای نشستن سر کلاس درس نیست و اگر شما یک خط اینترنت با سرعت مناسب داشته باشید، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری برای گذراندن کلاس نیست. حتی وصل شدن با خط تلفن هم هزینه زیادی نیاز ندارد. در این دوره‌ها محتوای آموزشی به‌صورت قطره‌ای با تمرین و بحث به دانشجو ارائه می‌شود پس بیشتر درک و هضم می‌شود و نتیجه بهتری می‌دهد.

در دسترس بودن همیشگی

مطالب و مقالات زیادی در سایت و منابع مختص دانشجویان وجود دارد که هرزمانی که به آن‌ها نیاز داشته باشید می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و برای درک بهتر جزوات و نتیجه بیشتر آن‌ها را مطالعه کنید. می‌توانید ساعات کلاس‌ها را بدانید و هر زمان به کلاس دیگری نیاز داشتید در آن شرکت کنید. می‌توانید در لحظه، دانشجویان دیگری را پیدا کنید و با آن‌ها گفتگو کنید. همه‌چیز در دسترس است.

هر شخص مدل کوچینگ منحصر به فرد خود را دارد و این فلسفه آکادمی است. در طول دوره تربیت کوچ به شما می‌آموزیم که چگونه مدل کوچینگ منحصر به خود را طراحی کنید و از آن برای فرایند کوچینگ خود استفاده نمایید. در طول آموزش در آکادمی شما با مدل‌های کوچینگ هم دوره‌ای‌های خود نیز آشنا می‌شوید و از زویای مختلف به بررسی این موضوع می‌پردازید.

مدل آموزش کوچینگ در آکادمی کوچینگ FCA انگلستان

در اینفوگرافی زیر مدل آموزشی FCA با رویکرد کلاس های معکوس  نمایش داده شده است. باور داریم نحوه یاگیری افراد متفاوت است و بزرگسالان انعطاف در زمان و نوع یادگیری خودشان را نیاز دارند. ما با استفاده از تکنولوژی بهترین شرایط را برای دانشجویان ایجاد کردیم تا با شیوه یادگیری خودشان این مسیر را طی کنند.

چرا کوچینگ ؟ چرا آکادمی FCA ؟

با پیوستن به خانواده‌ی بزرگ FCA شما به بزرگ‌ترین شبکه کوچ‌های فارسی‌زبان در دنیا متصل خواهید شد. شما می‌توانید از تجربه‌های دانشجویانی که از سال ۲۰۱۳ تا امروز از هر پنج قاره‌ی جهان در آکادمی کوچینگ FCA سفر کوچینگ خود را آغاز کرده‌اند، استفاده نمایید. همچنین منابع بروز و غنی، روش های آموزشی منحصر به فرد کاربردی، مربیانی با دانش و تجربه ی تخصصی بالا و همراه شما در طی سفر یادگیری کوچینگ یاری خواهند کرد. در پایان هر دوره شما مدرکی بین المللی و تایید شده از ICF دریافت خواهید کرد که این امر امتیازی مهم  در امور شغلی و حرفه ای شما خواهد بود.

اگر شما فردی هستید که علاقه مند به کمک در رشد و توسعه فردی دیگران و خود هستید و توانایی این را دارید که بصورت مثمرثمر به صحبت های دیگران گوش دهید و به آن ها کمک کنید تا بتوانند راه حل های بهتری برای مسائل خود پیدا کنند و همچنین خواستار این هستید علاوه بر رشد شخصی بتوانید در حوزه های مختلف زندگی به تعادل و پیشرفت مستمر دست پیدا کنید و این دانش و تجربه را در اختیار دیگران قرار دهید باید گفت که مهارت کوچینگ می تواند برای شما راهگشا باشد.

در ویدئوی زیر آقای تیمور میری، کوچ تایید صلاحیت شده فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF  و بنیانگذار آکادمی بین المللی کوچینگ فارسی زبانان انگلستان تشریح می کنند که آموزش مهارت های کوچینگ برای چه کسانی مناسب است ؟

مدت زمان مورد نیاز برای اتمام دوره مهارت‌های کوچینگ

آموزش‌های دوره مهارت‌های کوچینگ در حدود ۶ ماه خواهد بود. در طی دوره هر هفته یک جلسه خواهید داشت که روز و زمان برگزاری آن در بتدای دوره برای هر گروه مشخص است؛ و در صورت تغییر در کلاس های ماهانه به دلیل تعطیلات در برنامهٔ کلاسی که به صورت ماهانه و پیش از شروع هر ماه دریافت می‌نمایید به اطلاع شما خواهد رسید (ممکن است تغییر زمان برخی کلاس‌ها در شرایط خاص و اضطراری در همان ماه به اطلاع شما برسد). زمان کلاس‌‌های فوق‌برنامه نیز به صورت فصلی مشخص می‌شود و با ساعت و روز کلاس‌های اصلی شما متفاوت خواهد بود.

اگر شما می‌توانید در هفته حداقل ۳ ساعت به مدت شش ماه برای آموختن مهارت‌های کوچینگ زمان بگذارید، نگرانی‌ای بابت شرکت در کلاس‌های اصلی خود نخواهید داشت. این سه ساعت شامل ۱ ساعت کلاس شما در هفته، ۱ ساعت مطالعه جزوه و ۱ ساعت کوچینگ هم‌سطح است. فرایند آموختن کوچینگ به گونه‌ایست که با استفاده از آن در ارتباطات خود با دیگران در زندگی روزمره و کاری، به مرور زمان تبدیل به نوعی سبک زندگی خواهد شد.

شما میتوانید دوره خود را در زمان فشرده تر نیز انجام دهید که حداقل این زمان ۳ ماه میباشد. اگر تمایل به انجام دوره در زمان فشرده دارید با بخش مشاوره دوره‌ها صحبت نمایید تا درصورت وجود امکان، درخواست شما بررسی شود. توجه نمایید که شرکت در دوره‌ها به صورت فشرده در صورتی امکان پذیر است که در گروه‌هایی که بیش از ۶ ماه تا پایان دوره زمان دارند ظرفیت خالی وجود داشته باشد. توجه نمایید که کلاس‌های فوق‌ برنامه که برای شما در نظر گرفته شده تا ۶ ماه ادامه‌خواهد داشت.

ابزارهای آموزش کوچینگ

با توجه به سیستم نوین آموزش در آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان، برای بهره‌برداری کامل از دوره، ابزارهایی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن‌ها به بهترین شکل به آموختن و تمرین کوچینگ بپردازند. باوجود آنلاین بودن آموزش کوچینگ در آکادمی، کلاس‌ها و ابزارهای آموزش کاملاً بر اساس کار عملی و تجربه‌ی واقعی کوچینگ طراحی‌شده‌اند.

شما در پایان دوره حداقل ۱۲ ساعت مراجع یک کوچ بوده‌اید که علاوه بر طی کردن پروسه‌ی آموزشی به تأثیرگذاری کوچینگ در حل چالش‌ها و دغدغه‌های خود پی می‌برید. شما در پایان دوره‌ی آموزش حداقل ۱۲ ساعت کوچ بوده‌اید و یک پروسه‌ی کامل ۱۲ جلسه‌ای کوچینگ را پیش برده‌اید. در بخش تئوری نیز شما ۲۴ ساعت آموزش خواهید داشت که جزوات پیش از شروع کلاس در هرماه به شما ارائه می‌شود. این جزوات توسط جناب آقای میری به زبان انگلیسی تألیف و به تأیید فدراسیون رسیده است و سپس به زبان فارسی ترجمه‌شده و تا به امروز سه بار مورد بازبینی مفهومی قرارگرفته است.

تمام جزوات کلاس را می‌توانید قبل از کلاس خود مطالعه کنید. هر جزوه شامل خلاصه‌ای از سرفصل کلاس است و موارد آموزنده را بررسی می‌کند و شما را با سؤال یا درخواست به فکر می‌اندازد. پیش نهاد می‌کنیم که قبل از ورود به کلاس جزوه را کامل بخوانید.

گروهی از دانشجویان از طریق اینترنت و نرم‌افزار و یا از طریق خط تلفن وارد کلاس آموزش می‌شوند. (دانشجویان دوره‌های دیگر که این کلاس آموزشی را ازدست‌داده‌اند نیز می‌توانند وارد این کلاس شوند). این کلاس‌ها به‌طور سنتی و به‌صورت سخنرانی استاد برگزار نمی‌شود. تدریس کننده که یک کوچ حرفه‌ای و با مدرک تائید شده از ICF است، هدایت کلاس را به عهده دارد. در این نوع آموزش دانشجویان تشویق می‌شوند که نظرات خود را اعلام کنند، سؤال بپرسند و بحث را به چالش بکشانند.

مدیریت این فضای مجازی در دست تیم اجرایی است. این فضا برای اعلام درخواست کوچ یا مراجع هم‌سطح، برای تمرینات کوچینگ و برای بحث و تبادل‌نظر در مورد کوچینگ است. دانشجویان در این فضا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و در گروه‌های کوچک‌تری از طریق فضای مجازی و حتی حضوری ارتباط برقرار می‌کنند و زمینه همکاری‌های جدید فراهم می‌شود.

در این مرحله دانشجویان آغاز به تمرین کوچینگ می‌کنند و تئوری را به یک مهارت تبدیل می‌کنند. بیشتر جلسات کوچینگ از طریق تلفن یا اینترنت برقرار می‌شود و کوچ‌ها در سراسر ایران و همین‌طور در سطح اروپا، امریکا، آسیا و استرالیا جلسات را برگزار می‌کنند. دانشجویان چارچوب‌های کوچینگ، ساختار جلسات و تنظیم قراردادهای کاری را در این مرحله یاد می‌گیرند.

در این مرحله دانشجویان آغاز به تمرین کوچینگ می‌کنند و تئوری را به یک مهارت تبدیل می‌کنند. بیشتر جلسات کوچینگ از طریق تلفن یا اینترنت برقرار می‌شود و کوچ‌ها در سراسر ایران و همین‌طور در سطح اروپا، امریکا، آسیا و استرالیا جلسات را برگزار می‌کنند. دانشجویان چارچوب‌های کوچینگ، ساختار جلسات و تنظیم قراردادهای کاری را در این مرحله یاد می‌گیرند.

آکادمی بر اساس برنامه‌ی معین کلاس‌های فوق‌العده‌ای را با هدف توسعه فردی برگزار می‌نماید.

نظر برخی از دانشجویان در مورد آموزش کوچینگ در آکادمی کوچینگ FCA انگلستان

اگر علاقه‌مند به آموختن کوچینگ هستید،‌ به جامعه‌ی موفق کوچ‌ها بپیوندید

بیشتر از 40% تخفیف برای فارسی‌ زبانان

ثبت نام در دوره

برای اطلاع از شرایط و تخفیف ها با مشاورین ما در تماس باشید

جزئیات دوره

تعداد جلسات دوره

طول داره

ساعات آموزش

مدت پشتیبانی دوره

مدرک تاییدیه آکادمی کوچینگ FCA

آشنایی با هیئت علمی

آشنایی با تاریخچه آکادمی

رزرو وقت مشاوره

طراحی سایت توسط: آتکوتوسعه

جمعه نامه

با عضویت در این بخش جمعه ها منتظر دریافت یک محتوای ارزشمند در زمینه کوچینگ در ایمیل خود باشید.

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

2023

© | تمام حقوق این سایت متعلق به آکادمی کوچینگ FCA انگلستان به سرپرستی تیمور میری می باشد.

2023 © | تمام حقوق این سایت متعلق به آکادمی کوچینگ FCA انگلستان به سرپرستی تیمور میری می باشد.

طراحی سایت توسط: آتکوتوسعه

پنل مورد نظر را انتخاب کنید