کوچینگ ثروت چیست؟

کوچینگ ثروت چیست؟

کوچینگ ثروت

بعید است در دنیا افرادی را پیدا کنید که طرفدار فقر یا نداری باشند، همه ما انسان‌ها به ذات طرفدار ثروت، فراوانی و رفاه هستیم و دلمان می‌خواهد از همه نعمت‌های موجود در جهان هستی بهره ببریم؛ بنابراین یکی از اهداف و بخش‌های مهم زندگی هر فردی در طول حیاتش داشتن ثروت و فراوانی است و به‌تبع آن یک کوچ نیز می‌تواند افراد را در مسیر رسیدن و درک تجربه فراوانی یاری کند. کوچینگ ثروت کلمه‌ای است که ممکن است این روزها به گوش شما هم رسیده باشد و شما هم بخواهید درباره این رشته از کوچینگ اطلاعات جدیدی کسب کنید؛ اما پیش از آن اجازه دهید بیشتر به معنای ثروت و کوچینگ ثروت بپردازیم.

ثروت به‌عبارتی‌دیگر

شاید ثروت در اولین نگاه برای بسیاری از ما چیزی معادل پول یا مال و اموال باشد اما آیا می‌توان معانی دیگری را نیز از این واژه استخراج کرد؟ ثروت ازنظر شما چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا ما می‌توانیم از واژه ثروت، رفاه مالی، رضایت عاطفی، کمک به دیگران یا آزادی دنبال کردن خواسته‌ها و سود رساندن به دیگران را هم در نظر داشته باشیم؟ ثروت و فراوانی به معنای دارا بودن است و این دارایی می‌تواند جنبه‌های بسیاری ازجمله مالی، عاطفی، روانی یا معنوی را نیز در بربگیرد.

پول

در آمریکا نزدیک به ۹۱ درصد از زنان اعتمادبه‌نفس لازم نسبت به داشتن پول کافی برای وارد شدن به دوران بازنشستگی را ندارد. پول می‌تواند منبع همیشگی استرس و سرخوردگی برای این افراد باشد حتی اگر درآمد کسب کرده و آن را ذخیره کنند.

در سراسر دنیا بیشتر مردان به‌طور دائم با موفقیت‌های مالی خود ارزیابی یا قضاوت می‌شوند که این مساله می‌تواند اعتمادبه‌نفس مردان، روابط و سایر جنبه‌های زندگی آنان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

صاحبان کسب‌وکارها نیز طبیعتا همیشه با مسائل مالی دست‌به‌گریبان هستند و اگرچه سقفی برای کسب درآمدشان وجود ندارد اما درعین‌حال نه از درآمد بازنشستگی خبری است و نه حتی کسی یک ریال درآمد را برای آن‌ها تضمین کرده است.

پول چیزی است که شما ممکن است عاشق آن باشید یا از آن متنفر باشید یا رابطه عشق-نفرت هم‌زمان را درباره آن تجربه کنید؛ اما به‌هرحال می‌دانید که بدون آن گذران زندگی تقریباً محال است و وقتی ما با چنین موضوع ناگزیری روبه‌رو هستیم بنابراین جای تردید نیست که کوچ‌ها هم می‌توانند در این زمینه وارد شوند و به ما در مسیر رشد و پیشرفت کمک کنند.

کوچینگ ثروت

کوچینگ ثروت بیش از آنکه گرایشی شناخته شده در عرصه تخصص‌های کوچینگ باشد، کلمه‌ای است که به‌تازگی پا به دنیای کوچینگ گذاشته و بیش از هر چیز بر اساس تغییر نگرش‌ها نسبت به ثروت، درآمد و پول کار می‌کند. کوچینگ ثروت سابقه زیادی در عرصه تخصص‌های کوچینگ ندارد و ما در عوض با زمینه‌هایی همچون کوچینگ کسب‌وکار (Business Coaching) یا کوچینگ عملکرد (‌Performance Coach) روبه‌رو هستیم که این تخصص‌ها به ما کمک می‌کنند تا سطح عملکرد خود نسبت به بخش‌های درآمدزای زندگی را بالابرده و سپس از این طریق بتوانیم وضعیت مالی خود را ارتقا دهیم.

کوچینگ ثروت عملاً همان کاری را می‌کند که هر کوچینگ حرفه‌ای و باصلاحیت دیگری در هر زمینه‌ای که شما مایل باشید، انجام می‌دهد و این شما هستید که تعریف خود از ثروت، دارایی و احساس متمول بودن را تعریف می‌کنید و می‌خواهید که به اهدافی که خود تعریف کرده‌اید، برسید. یک کوچ واقعی به شما کمک می‌کند تا با کشف دنیای درونی‌تان به هدف‌هایتان دست پیدا کنید.

کلید تغییر در مغز شماست

اولین راه و موثرترین راهی که شما از بودن با یک کوچ تجربه می‌کنید، تغییر افکار و احساسات شما نسبت به مسائل است. شما از طریق کوچینگ ثروت به لایه‌های عمیق‌تر خود دست پیدا می‌کنید و دلایلی را می‌بینید که می‌تواند علت رفتارهای مانع در راه رسیدن به هدف را نشان دهد؛ پس‌ازآن است که می‌توان رفتارها، عادات جدید و سالم‌تری را برای رسیدن به خواسته‌های واقعی پیدا کرد.

برای ثروتمند شدن به چه چیزهایی نیاز داریم؟

شما در مسیر کسب ثروت به چه چیزهای احتیاج دارید و یک کوچ چطور می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند؟ ما در این مسیر به چهار عامل اصلی احتیاج داریم که یک کوچ می‌تواند در همه این موارد به ما یاری برساند:

۱. چارچوب ذهنی:

در این راه ما به تغییر و تحول دیدگاه‌ها، باورها و احساساتمان درباره پول و ثروت احتیاج داریم، بخشی که در بسیاری از موارد کمترین اهمیتی به آن داده نمی‌شود. بدون داشتن یک ذهنیت سالم درباره ثروت ما فقط در حال درجا زدن هستیم.

۲. اقدام عملی:

ضروری است که ما دائماً گام‌های پی‌درپی به سمت اهدافمان برداریم. ما در قدم اول نیاز داریم تا کارهای ضروری را شناسایی و اول انجام دهیم و این نوع کارها را به تأخیر نیندازیم و در مرحله بعد باور داشته باشیم که ما حین سفرمان و به‌تدریج، بهترین نسخه از خودمان را کشف می‌کنیم و در این راه متبحرتر می‌شویم.

۳. برنامه کاری

داشتن یک برنامه مشخص برای اقدام، بالا بردن درآمد، پایین آوردن هزینه‌ها و کاهش استرس از گام‌های مهم در این مسیر است. ما هم به یک برنامه شخصی و هم یک استراتژی کسب‌وکار در این روند احتیاج داریم.

۴. حمایت

بگذارید واقع‌گرا باشم، ما بدون داشتن کمک، هدایت و حمایت نمی‌توانیم این سفر را به‌تنهایی پیش ببریم، بنابراین متوجه باشیم که چطور باید این منابع را تأمین و از آن‌ها بهترین استفاده را ببریم؛ که یکی از بهترین حامیان ما در این مسیر، کوچ‌ها هستند.

و درنهایت اینکه به یاد داشته باشیم، دنیای پیرامون ما بازتابی از دنیای درون ماست، ثروت را از درون به بیرون دنبال کنیم.

4.4/5 - (14 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

زیبا مغربی

دسته بندی

تاریخ انتشار

1396٫11٫18

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

یک پاسخ

  1. تو سالهای متمادی و تو مقاله های متنوعی وقتی به مرحله پیش از اقدام میرسیم بیان میشه که باور داشته باشیم، مقوله ای که به نظر من خودش قفلی هست که نیاز به باز شدن داره و اینکه کلیدش چه چیزی هست ( راهکار عملی ) ارائه نشده !!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید