اهمیت تحقیق در مورد مدرس کوچینگ و نقش فدراسیون بین‌المللی

اهمیت تحقیق در مورد مدرس کوچینگ و نقش فدراسیون بین‌المللی

اهمیت تحقیق در مورد مدرس کوچینگ و نقش فدراسیون بین‌المللی

اصالت آموزشگاه

یکی از سؤالاتی که ممکنه برای شما هنگام ثبت‌نام در یک آموزشگاه کوچینگ پیش بیاید این است که چرا فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تأکید زیادی روی مدرس کوچینگ دارد؟ یا فرق آموزشگاهی که تأییدشده با آموزشگاهی که تأیید نشده در چیست؟ در حال حاضر ما دوره‌های متفاوت با مدرسین متفاوت داریم. ما در‌ حال‌ حاضر ۳ مدرس داریم که طبق تأییدیه فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) دوره‌های ۶۰ ساعته را در آموزشگاه کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) تدریس می‌کنند. هم‌زمان با این مدرسین، من هم مشغول تدریس سطح ۲ هستم و می‌دانم که حداقل ۶ مدرس دیگر، آماده برای تبدیل‌شدن به مدرسین آکادمی هستند.

دوره‌های مخصوص مدرس کوچینگ

فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) برای مدرسینی که در حال تدریس این دوره‌ها هستند مراحلی گذاشته تا آن‌ها را پشت سر بگذارند. این مراحل بستگی به دوره‌ای دارد که مدرسین در حال تدریس آن هستند. در مرحله اول، مدرس کوچینگ باید مدرک تأییدیه‌اش را از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) گرفته باشد. بستگی به دوره‌ای که مدرس آن را تدریس می‌کند ممکن است نیار به مدرک ACC و برای برخی دوره‌ها حداقل نیاز به مدرک PCC می‌باشد. یعنی مدرس، مهارت‌های کوچینگ خود را به جایی رسانده باشد که ICF آن را تأیید کرده و تجربه‌‌ی کافی در زمینه‌ی کوچینگ دارد. در مرحله دوم مدرس باید دوره‌ی Train The Trainer که مختص به آموزش مدرس کوچینگ هست را گذرانده باشد، که این آموزش نیز در آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان با تأییدیه ICF برگزار می‌شود، یعنی استاندارد دارد و با نظارت فدراسیون برگزار می‌شود. سومین مرحله این است که سیستم آموزشگاه چه چیزی است که تضادی در رعایت اصول اخلاقی به‌وجود نیاید. زیرا، اصول اخلاقی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ICF بر روی آن تأکید کرده و هم برای آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) مهم است و هم آن را رعایت می‌کند، زیرا مارا از دیگران متفاوت می‌کند. تضاد در اصول اخلاقی زمانی به‌وجود می‌آید که مدرسی صرفا برای خوب نشان دادن کلاس‌هایش، مخاطب‌هایش را به‌آسانی پاس کند که این کار خارج از اصول اخلاقی است و البته همه‌این کار را نمی‌کنند چون در چهارچوب اصول اخلاقی آن‌ها نیست اما این امکان همیشه وجود دارد. به همین منظور فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) به کار آموزشگاه‌ها نظارت می‌کند و از من به‌عنوان آموزشگاه می‌خواهد که یک سیستم نظارت داخلی هم داشته باشم تا بتوانند به این سیستم، دسترسی داشته باشند. در بعضی شرایط ممکن است یک آموزشگاه برای بهتر نمایش دادن خود بین آموزشگاه‌های دیگر، دانشجویانش را به‌ آسانی قبول کند. برای جلوگیری از این امر، فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) بر روی خروجی‌های آموزشگاه‌ها نظارت می‌کند که به صلاحیت‌های لازم رسیده باشند. برای این منظور به فایل‌های صوتی آن‌ها گوش می‌دهد (منظور فایل ضبط‌شده‌ای است که مخاطب در یکی از کلاس‌هایی که شرکت می‌کند، آن را تهیه می‌کند) تا مطمئن شود مخاطب به مهارت‌های لازم رسیده است. پس ما به عنوان آموزشگاه:
۱- مدرسینمان به جایی رسیده‌اند که تجربه دارند و مهارت‌های کوچینگ را حداقل به سطح ACC رسانده‌اند و برخی باید به PCC برسند.
۲- دومین نظارت، نظارت داخلی است که توسط آموزشگاه و مدیر آموزشگاه انجام می‌شود.
۳- فدراسیون بر روی آموزشگاه و دانشجویان نظارت را انجام می‌دهد.

فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) نیاز دارد که ما روندی را نشان دهیم که مطمئن شود، آموزشگاه کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) همواره در حال رشد مدرسینش هست. لذا ما فرایندی داریم که من به عنوان مدیر آموزشگاه بتوانم به کارهای مدرسین در کلاس گوش بدهم و دوره‌های دیگری نیز تعریف کنم.
ما در آموزشگاه کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) این اقدام را فراهم کریم تا:

۱- مدرسین ۲۴ ساعته به من دسترسی داشته باشند و سؤال‌هایشان را بپرسند.
۲- کلاس‌هایی داریم که در آن‌من به مدرسین کمک می‌کنم تا استانداردهای تعریف‌شده را در سطح بالا نگه‌دارند و این استانداردها را بالاتر ببرند.

3.7/5 - (6 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1397٫07٫17

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید