راهنمای بیزینس کوچینگ | بیزینس کوچینگ چیست؟ | برایان تریسی

راهنمای بیزینس کوچینگ | بیزینس کوچینگ چیست؟ | برایان تریسی

راهنمای بیزینس کوچینگ | بیزینس کوچینگ چیست؟ | برایان تریسی

چه در حال مدیریت یک کسب‌وکار کوچک یا یک کسب‌وکار محلی هستید و یا اینکه به دنبال راه‌اندازی یک شرکت در مقیاس جهانی هستید نمی‌توان مزایای بیزینس کوچینگ را نادیده گرفت.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار غالباً می‌تواند یک فعالیت انفرادی باشد بااین‌حال مانند بسیاری از موارد زندگی که با داشتن کوچ مرتفع می‌شود؛ داشتن یک بیزینس کوچ باتجربه و منتور که بتوان به آن اعتماد کرد از منابع باارزشی است که در دسترس صاحبان کسب‌وکار است.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در جستجوی راهنمای چگونگی رشد شرکتشان با توجه به منابع محدود هستند.

قاعدتاً مقالات و کتاب‌های آنلاین بی‌شماری در مورد اینکه چگونه کسب‌وکارتان رشد کند وجود دارد اما در حقیقت هر کسب‌وکار منحصربه‌فرد است و توصیه‌های عمومی موجود در آن کتاب‌ها نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای پیشنهادهای خاص باشد.

خوشبختانه الان خدمتی وجود دارد که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند توصیه‌های شخصی لازم برای پاسخ به سؤالات چالشی خود دریافت کنند که منجر به موفقیت سازمانی آن‌ها می‌گردد- آن خدمت بیزینس کوچینگ است.

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچ‌ها غالباً کارآفرینان باتجربه و صاحبان کسب‌وکارهایی هستند که خودشان تصمیم گرفته‌اند تا استعدادشان را برای ساخت و توسعه کسب‌وکارها استفاده کنند و در این راه به سایر صاحبان کسب‌وکارها کمکی عرضه نمایند.

درحالی‌که اطلاعات و توصیه‌های فراوانی در خصوص چگونه شروع کردن و رشد کسب‌وکارها وجود دارد اما آن‌ها طبیعتاً و عموماً نمی‌توانند توصیه‌های خاصی برای کسب‌وکار منحصربه‌فرد شما باشند. به‌عبارت‌دیگر بیزینس کوچ‌ها قادرند اطلاعات شخصی و آنچه برای شما ارزشمند است را فراهم سازند.

اگر فردی بخواهد نواختن یک ساز را بیاموزد کار کردن با یک معلم موسیقی بسیار آسان‌تر از خودآموزی است. به همین ترتیب اگر یک ورزشکار بخواهد سطح مهارت‌هایش را افزایش دهد بهترین راهکار پیوستن به تیمی است که مربی خوبی دارد.

ما این منطق را به کار می‌بریم. حقیقت این است که کوچ‌ها و منتورها سریع‌ترین مسیر برای موفقیت‌اند. برای رشد کسب‌وکارها غالباً این منطق و حقیقت نادیده گرفته می‌شود. بیزینس کوچ‌ها معمولاً کارآفرینان متخصص‌اند که می‌دانند برای موفقیت یک کسب‌وکار چه باید کرد.

با پرداخت هزینه، بیزینس کوچ‌ها در کنار مدیران اجرایی و صاحبان کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند تا به آن‌ها کمک نمایند اهدافشان را تعیین نمایند، چشم‌اندازشان را جلا بدهند و استراتژی‌هایی را در جهت رسیدن به هدف و چشم‌اندازشان تبیین نمایند.

اگر یک مالک کسب‌وکار با مسائلی روبرو گردد یا در طول مسیر با چالشی برخورد نماید، کوچ‌ها می‌توانند از طریق اثربخش‌ترین راه‌حل ممکن مشکل را برطرف نمایند.

داشتن یک بیزینس کوچ همانند داشتن یک شریک باتجربه در تیم است که پیشنهاد‌هایش برای صاحبان کسب‌وکار بسیار گران‌بهاست.

کسب‌وکار شما خواه در کشمکشی است که نیازمند احیاست و یا اینکه به دنبال ارتقاء ارزش برند خود است، بدین منظور روی آوردن به خدمات یک بیزینس کوچ یکی از مؤثرترین گزینه‌های موجود است.

نویسنده: برایان تریسی
برگردان: داود شهبازی احمدی

4.6/5 - (68 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

دسته بندی

تاریخ انتشار

1398٫10٫15

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

3 پاسخ

  1. من قبلا به بیزینس کوچ علاقه ای نداشتم اما به مرور دیدم چقدر جذابه.این مقاله هم بسیار اثر بخش بود ممنون ازشما

  2. وقتی خودم داشتم این مقاله رو ترجمه می کردم به جواب یک سری از سوالاتم رسیدم و تونستم بیزینس کوچو شفاف تر ببینم. به دوستانی که تخصصشونو بیزینس انتخاب کردن پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید