سه مهارت اصلی کوچینگ از زبان یک کوچ حرفه‌ای

سه مهارت اصلی کوچینگ از زبان یک کوچ حرفه‌ای

سه مهارت اصلی کوچینگ از زبان یک کوچ حرفه‌ای

کوچ‌های حرفه‌ای همیشه در حال ارتقای مهارت‌های خود هستند،‌ اگر شما هم می‌خواهید اثربخشی خود را به‌عنوان یک کوچ ارتقا بدهید، خوب است  که این ویدئو با عنوان «سه مهارت اصلی کوچینگ» از زبان گرگ تامسون را ببینید و از طریق آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان بیاموزید چگونه یک کوچ حرفه‌ای شوید.

تامسون تاکنون رهبران بسیاری را که نام آن‌ها در فهرست صد شرکت برتر مجله فورچون آمده است، کوچ کرده و چندین کتاب در این زمینه به نگارش در آورده است. او پایه‌گذار مراسم و جوایز بسیاری درزمینهٔ تخصص خود درباره کوچینگ رهبری است.

در این ویدئو تامسون ما را با سه مهارت اصلی کوچینگ تحت عناوین: گوش دادن همانند یک کوچ، فکر کردن همانند یک کوچ و صحبت کردن همانند یک کوچ آشنا می‌سازد.

گرگ تامسون از گوش دادن فعال، بهره بردن از لحظه اکنون به‌عنوان تنها دارایی کوچ برای فکر کردن و صحبت کردن با زبان یک کوچ با ما سخن می‌گوید.
یکی از سه مهارت اصلی کوچینگ، گوش کردن فعال است؛ مهارتی که بسیاری از افراد از قدرت آن آگاه نیستند. صحبت کردن با دیگران برای اکثر افراد کار راحتی است بااین‌وجود خیلی از این افراد در گوش دادن به‌طور مؤثر مشکل دارند.

 

مطالعات نشان می‌دهند که افراد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از وقتشان را صرف نوعی از ارتباط برقرار کردن می‌کنند که بیش از نیمی از این زمان صرف گوش کردن می‌شود. گوش دادن فعالانه عبارت است از تفاوت بین شنیدن صحبت‌های دیگران در مقابل درک کردن و رابطه برقرار کردن با گفته‌های آن‌ها. گوش دادن فعالانه باعث ایجاد اعتماد، تحکیم روابط و ایجاد اعتبار می‌شود.

مهارت دیگری که تامسون از آن صحبت به میان می‌آورد، استفاده از لحظه حال است. لحظه حال تنها چیزی است که ما به‌عنوان کوچ به آن دسترسی داریم. کوچ‌های عالی فقط و فقط به یک‌چیز فکر می‌کنند و آن استفاده از لحظه حال به‌منظور خدمت رساندن بیشتر و بهتر به مراجعه‌کننده است. آیا باید مراجعه‌کننده را تأیید کنم؟ به چالش بکشم یا صرفاً در برابر او سکوت پیشه کنم؟ این‌ها سوالاتی است که یک کوچ در لحظه حال از خود می‌پرسد و در همین لحظه است که باید تصمیم بگیرد و برای آن پاسخی بیابد.

آخرین مهارت از سه مهارت اصلی کوچینگ، صحبت کردن مانند یک کوچ است. هدف غایی کوچینگ، خدمت‌رسانی به مراجعه‌کننده است پس کوچ با حرف زدنش، به دنبال راضی کردن خودش، به رخ کشیدن اطلاعاتش یا چیزهایی ازاین‌دست نیست. کوچ اگر حرفی می‌زند فقط و فقط یک دلیل دارد و آن خدمت‌رسانی به مراجعه‌کننده است.

5/5 - (6 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

زیبا مغربی

تاریخ انتشار

1397٫01٫11

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید