نقش کوچینگ اجرایی در بهبود سبک رهبری

نقش کوچینگ اجرایی در بهبود سبک رهبری

کوچ اجرایی

کوچینگ اجرایی به تازگی تبدیل به یک حرفه تمام‌عیار با آموزش تمام وقت و نیمه‌وقت، صدور گواهینامه و نقش‌های بین‌المللی و کشوری شده است.  گفته می‌شود کار با یک کوچ، به معنی تجربه یک مسئله عملی است. کوچینگ درحالی به حل این نوع مسائل کمک می‌کند که شرکت‌ها از کوچینگ اجرایی به‌عنوان یک ابزار توسعه رهبری استفاده می‌کنند.

کوچینگ اجرایی به‌عنوان یک ابزار توسعه، به مدیران و مجریان کمک می‌کند تا ارتباطات و سبک رهبری خود را به سمت رهبری «تحول‌گرا» سوق دهند. این امر به معنای برقراری ارتباطات نزدیک با کارکنان خود و تشویق آن‌ها از طریق ایجاد اعتمادبه‌نفس در حل مسائل، تفکر استراتژیک و مهارت‌های انعطاف‌پذیری است. در این قسمت می‌توانید درباره ضرورت‌های کوچینگ برای مدیران بیشتر بخوانید.

همچنین رهبران تحول‌گرا در مورد خود اطلاعات زیادی دارند، آن‌ها نقاط قوت و حوزه‌های چالشی، الگوهای ارتباطی و همچنین عادات خوب و بد خود را درک می‌کنند. آن‌ها برای گوش دادن و یادگیری آماده هستند و مشتاقانه از ابزار و روش‌های جدید برای پیشرفت خود و همچنین توسعه تیم استفاده می‌کنند.

همچنین کوچ‌ها می‌توانند به رهبران مشتری خود در بهتر شدن دیدگاه خود برای موفقیت، تعیین اهداف و ارائه بازخورد واقعی در مورد مسائل مهم کمک کنند تا بتوانند تأثیر و نفوذ خود را برای ایجاد یک فرهنگ موفقیت‌آمیز افزایش دهند. یک کوچ خوب می‌تواند به‌عنوان یک عضو هیات مدیره هدفمند و سازنده عمل کند تا به شما در استراتژی‌سازی و فکر کردن در مورد چالش‌ها در یک محیط امن کمک کند. چندین حوزه وجود دارد که کوچ اجرایی می‌تواند در آن‌ها کمک‌کننده باشند. به‌طور خاص، این موارد عبارت‌اند از:

مهارت‌های ارتباطی شخصی کوچینگ اجرایی:

به‌خوبی مشخص است، فقط به این دلیل که شما می‌توانید صحبت کنید، به معنای این امر نیست که شما می‌توانید حتماً ارتباط برقرار کنید. یک کوچ می‌تواند سبک ارتباطی فرد را شناسایی کرده و همچنین به افراد برای یادگیری هنر پرسش کردن و ارائه بازخورد سازنده از طریق مکالمات کوچینگ مؤثر کمک کند.

هوش هیجانی:

رهبران کارآمد از احساسات خود و جایی که افکار خود را از آن می‌گیرند، بسیار آگاه هستند. آن‌ها قبل از صحبت کردن فکر می‌کنند. آن‌ها به محیط پیرامون خود بسیار حساس هستند و احساسات دیگران را می‌خوانند و درک می‌کنند. کوچ به رهبران کمک خواهد کرد تا هوش هیجانی خود را درک کنند و ابزار و استراتژی‌هایی را برای افزایش اثربخشی بین فردی خود به‌کارگیرند.

توسعه مهارت‌های کوچینگ شخصی:

رهبران مؤثر در محل کار امروزی، خود کوچ‌هایی هستند که بر توسعه فرهنگ کوچینگ جامع تمرکز می‌کنند. کوچ اجرایی می‌تواند به‌عنوان رهبر به شما برای ارائه یک چارچوب کوچینگ مناسب با سبک رهبری شما، ازجمله چگونگی شکل‌گیری گفتگو، درک وضعیت فعلی، کمک به کارکنان شما برای شکل‌گیری هدف موفقیت، تعیین یک هدف و ایجاد یک برنامه اجرایی کمک کند.

تضمین بهره‌وری شخصی:

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای رهبران جدید، رها کردن و تفویض اختیار به دیگران است به‌طوری‌که وقت خود را در به طرز مفیدتری به مسائل استراتژیک اختصاص دهند. کوچ اجرایی می‌تواند به‌عنوان رهبر به شما برای بیشینه کردن بهره‌وری  از طریق بررسی عادت‌ها و چالش‌های شما و ایجاد مهارت‌های جدید در مدیریت زمان، تفویض و بهره‌وری شخصی کمک کند.

حل مسئله:

کوچ‌های اجرایی، قضاوت‌کنندگانی برای آزمودن نظریه‌ها و روش‌های جدید انجام کار و / یا بحث در مورد محل کار دشوار و / یا چالش حرفه‌ای هستند. با استفاده از پرسش‌های قدرتمند کوچینگ، خودآگاهی بیشتری خواهید داشت، تفکر خود را روشن‌تر خواهید کرد، خلاقیت را در حل مسئله بکار خواهید برد و مهارت‌های خاصی برای مدیریت چالش‌های معلوم خود ایجاد خواهید کرد. البته هدف کلی بهبود مهارت‌ها و ایجاد نتایج بلندمدت است.

تعیین هدف:

تعیین هدف آن‌طور که فکر می‌کنید امری ساده نیست. بیشتر مردم اهداف عمومی را برمی‌گزینند که اغلب بیش‌ازحد بزرگ و خاص نیستند. کوچ اجرایی می‌تواند به شما برای ایجاد اهداف خاصی کمک کند که منجر به اجرای برنامه‌های اجرایی خاصی می‌شود تا موانع بالقوه را از بین ببرد و دستیابی به معیارهای خاص موفقیت را تضمین کند.

علاوه بر موارد ذکرشده در بالا، یک کوچ اجرایی می‌تواند در بسیاری از چالش‌های محل کار بر اساس نیاز و تخصص شما کمک کند. کوچ نیازی به داشتن تجربه در حرفه و صنعت شما ندارد، اما باید در درک سریع مسائل و پیگیری یک فرآیند یا چارچوب خاص حین مشغله‌های شما عملکرد خوبی داشته باشد. در انتخاب یک کوچ برای کار، با آن‌ها ملاقات کنید و احساس خود، سبک و انرژی آن‌ها را بیابید. شما باید احساس کنید که تناسب خوبی بین شما و کوچ وجود خواهد داشت، در غیر این صورت شما ممکن است بازخوردها و پرسش‌های مشکوک و چالشی خود را قبول نکنید.

بیشتر کوچ‌ها چارچوب روشنی را دنبال می‌کنند که می‌تواند با پیش کار و/ یا ارزیابی شخصی آغاز شود. پیش کار این امکان را ایجاد می‌کند تا کوچ بیشتر در مورد شما بداند، برخی از مشاهدات در مورد اهداف معین شما را دریافت کند و در مورد مسائلی تصمیم بگیرد که کوچ می‌تواند با آن‌ها کار کند یا نکند و یا به نظر می‌رسد آمادگی برای یادگیری دارند. به یاد داشته باشید اگرچه بعضی از بحث‌ها ممکن است شامل حل مسائل شخصی باشد، کوچ اجرایی یک روان‌پزشک، روانشناس و/ یا مددکار اجتماعی نیست.

بااین‌حال، در بعضی موارد، شما به‌عنوان یک مراجع ممکن است توسط کارفرمای خود برای کوچینگ فرستاده شوید. در این وضعیت، قابل‌درک است که شما همیشه نمی‌توانید حضورداشته باشید و ممکن است برای شرکت در آن موقعیت مقاومت کنید؛ بنابراین، شما یک کوچ پیدا خواهید کرد که وقت بیشتری برای یادگیری درباره شما صرف می‌کند، درک کند شما از کجا آمده‌اید و به شما کمک کند تا موارد مثبتی را درک کنید که می‌توانید از طریق تجربه کسب کرده باشید و اهداف شخصی خود را تعیین کنید. داشتن صلاحیت یا تجربه در کوچینگ اجرایی، موضوعات کلیدی مهمی نیستند، بلکه کلید یک رابطه موفق، توانایی آن‌ها در استفاده از پرسش‌های ذهنی برای هدایت شما از طریق کوچینگ اجرایی خواهد بود. پرسش سؤالات خوب نیز نیاز به گوش دادن خوب دارد تا بتوانید تفکر خود را به‌سوی راه‌حل‌های خلاق تغییر دهید.

کوچ شما را برای شناسایی و تعیین اهداف خود پشتیبانی می‌کند و در ایجاد بینش شخصی درراه حل‌های بالقوه خود و اولویت‌بندی و راه‌اندازی یک برنامه توسعه کمک خواهد کرد. به همان اندازه مهم است، کوچ خوب شما را پاسخگو تربیت کند – پس آماده‌باشید.

محرمانه بودن در مأموریت کوچ امری ضروری است و باید در ابتدای کار شما با کوچ روشن شود. به‌رغم اینکه کارفرمای شما معمولاً خدمات را ارائه می‌دهد، مکالمات شما باید خصوصی و محرمانه باشند. با کوچ خود کار کنید تا پارامترهای محرمانه بودن را تنظیم کنید و در مورد نوع گزارش دادن به کارفرما، از جمله «چه کسی، چه چیزی و چه زمانی»، به توافق برسید. حرفه کوچینگ اجرایی در طول چند سال گذشته «حرفه‌ای» شده است. منظورم این است که برنامه‌های آموزشی، تخصیص‌ها و ارتباطات زیادی وجود دارد. همچنین، کل مفهوم کوچینگ اجرایی از «به‌کارگیری» افرادی برای تربیت کارکنانی با پتانسیل بالا شکل‌گرفته است؛ به‌عبارت‌دیگر، کوچینگ کلاً در مورد تبدیل‌شدن به یک رهبر بهتر است و بهتر شدن کار شما است. رمز موفقیت در داشتن تمایل عمیق به یادگیری و رشد است.

منیع winnipegfreepress

4.7/5 - (3 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

زیبا مغربی

تاریخ انتشار

1397٫03٫12

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید