وبینار تخصصی کوچینگ با موضوع گوش شنوا

وبینار تخصصی کوچینگ با موضوع گوش شنوا

وبینار تخصصی کوچینگ با موضوع گوش شنوا

سخنران: تيمور ميری

کوچ حرفه ای ICF و با بیش از ده سال سابقه در حرفه كوچينگ، بنيانگذار انجمن و آكادمي بين المللي كوچينگ.

محور وبینار:

گوش شنوا به عنوان یکی از ۱۱ صلاحیتهای پایه ای یک کوچ و یکی از مهارتهای مهم ارتباطی، که می توان از آن به نحو احسن در ارتباطات بهره جست در این وبینار بررسی و تمرین می شود.
بررسي لايه هاي گوش دادن در يك رابطه كوچينگ
بررسي يك نمونه | case study


نظر یکی از کوچ‌های حرفه ای:

گوش دادن فعال يا مؤثر، يكى از مهمترين ابزارهاى كوچينگ و جزء اولين مهارت هايى است كه فرد براى آغاز فعاليت خود بعنوان يك كوچ آموزش ميبيند. همچنين يكى از مهمترين عوامل ايجاد اعتماد بين كوچ و مراجع ميباشد كه بدون اعتماد احتمال انجام دادن يك جلسه موفق بسيار كم است.

اين مهارت نه تنها در جلسات كوچينگ به كوچ و مراجع كمك ميكند بلكه ميتواند به صورت عميقى زندگى شخصى و حرفه اى فردي كه نحوه استفاده از اين مهارت ها را آموخته تحت تاثير قرار دهد، براى اينكه ما بتوانيم بلامانع گوش دهيم ابتدا بايد خود را بشناسيم و به صداى درون خود گوش دهيم، همه چيز ابتدا از خود ما شروع ميشود و اينكه ما بتوانيم به احساسات و افكار خود گوش كنيم كار آساني نيست، (به خود گوش دهيم و حتى در مورد خودمان قضاوت نكنيم!!! )

من بعنوان يك كوچ حرفه اى در اين مدت آموخته ام كه لغت “فعال” در گوش دادن فعال بسيار پررنگ است. براى اينكه بتوانيم فعالانه گوش دهيم و براى دستيابي به بهترين نتيجه بعنوان يك كوچ ما ميخواهيم ذهن و تمركز خود را كاملاً به مراجع داده و اگر دچار قضاوت شديم آگاهانه تمركز خود را به روى مراجع برگردانيم.

وقتى قضاوت، فكري يا برداشتي به ذهن ما رسيد از خود سؤال كنيم كه اين افكار چه پيغامى به من ميدهند و زمانى كه نياز هست به مراجع خود بازخورد دهيم و اين به ما كمك خواهد كرد تا حضور خود را در جلسه بالا ببريم. يكى از تكنيك هاي بالابردن تمركز برروي صحبت هاى مراجع این است که فضاى اطراف خود را از عوامل و وسيله هايى كه باعث از دست دادن تمركز ميشود خالى كنيم. اينجا درخواست ميكنيم كه با شناختي كه از خود داريد عواملى كه باعث از دست دادن تمركزتان ميشود را شناسايي كنيد و قبل از جلسه فضای مناسب را برای خود ایجاد کنید.

اين تكنيك به كوچ كمك ميكند نه تنها به لغاتى كه توسط مراجع گفته ميشود بلكه بتواند به سكوت، مكث، بالا و پايين رفتن صداى مراجع خود گوش دهد، سؤال بپرسد و بتواند فضايى را براى مراجع خود ايجاد كند كه نقاط كور خود و سوال هایی که تاکنون از خود نکرده را از وی بپرسد تا مراجع آگاهی های جدیدی مانند ارزش ها و باورهايش پیدا کند، موانع و ترس هاي خود را بشناسد و اين ميتواند نقطه شروعي براى تغيير، ایجاد اهداف جدید و بالا بردن سطح کیفیت زندگی شخصی و حرفه ای مراجع باشد.

نويسنده نازنين ملك بيكلو

 

3.8/5 - (11 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

دسته بندی

تاریخ انتشار

1395٫07٫14

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید