چالش بزرگ رهبری | مقاله‌ای از جیم ران

چالش بزرگ رهبری | مقاله‌ای از جیم ران

چالش بزرگ رهبری | مقاله‌ای از جیم ران

اگر می‌خواهید رهبری باشید که افراد باکفایتی را به خود جذب می‌کند؛ مهم است که خودتان هم شخص باکفایتی باشید. رهبری توانایی جذب افراد با استعدادها، مهارت‌ها و فرصت‌هایی است که در کسوت یک مالک، مدیر یا والد ارائه می‌دهید. چیزی که در رهبری کردن بسیار مهم می‌باشد این است که مهارت‌هایتان را تقویت کنید.
تمام رهبران توانمند آن‌قدر روی خودشان کار می‌کنند تا درنهایت به فردی تأثیرگذار تبدیل شوند. برخی از این ویژگی‌ها در ادامه ذکرشده است:

رهبری قوی و مقتدر باشید

یاد بگیرید که قوی و مقتدر باشید اما نه غیرحرفه‌ای، این قدمی است که باید بردارید تا تبدیل به رهبری قدرتمند و توانمند با دستاوردهای بسیار شوید.
به‌عنوان‌مثال بعضی از افراد بی‌ادبی را باقدرت و اقتدار اشتباه می‌گیرند، حتی جایگزین کردن آن‌ها اشتباه است.
سپس باید بیاموزید که در عین مهربان بودن ضعیف نباشید. نباید ضعف را با مهربانی کردن اشتباه بگیرید. مهربانی ضعف نشان دادن نیست، بلکه مهربانی و عطوفت نوع خاصی از قدرت و اقتدار است.
ما باید به‌اندازه کافی مهربان باشیم تا حقیقت را به‌طرف مقابل بگوییم. باید آن‌قدر مهربان و باملاحظه باشیم که رُک حرف‌هایمان را بزنیم و جوری سخن بگوییم که برای طرف مقابل ابهامی ایجاد نشود.

رهبری جسور باشید

در مرحله بعد باید بیاموزید جسور باشید اما زورگویی نکنید. برای اینکه بتوانید درنهایت برنده باشید باید جسور باشید.
برای تأثیر گذاشتن باید بتوانید در مقابل گروهتان ظاهر شوید، باید برای مواجهه با اولین مشکل مشتاق باشید با آن روبرو شوید و اولین نشانه‌های آن را کشف نمایید.
برای مثال؛ اگر می‌خواهید مانند یک کشاورز در زمان برداشت پاداشی دریافت کنید، باید جسارت داشته باشید و با علف‌های هرز، باران و آفات مقابله کنید، باید آن لحظه را مال خود کنید.

رهبری فروتن باشید

مرحله بعد این‌گونه است که باید بیاموزید که فروتن بوده و خجالتی نباشید، شما با خجالتی بودن به درجات بالای زندگی نخواهید رسید، برخی افراد خجالتی بودن را با فروتنی اشتباه می‌گیرند، این در حالی است که فروتنی یک فضیلت است و خجالتی بودن یک بیماری است، خجالتی بودن رنجی قابل‌درمان است اما باز یک مشکل به‌حساب می‌آید.
فروتنی تقریباً مانند کلمه‌ای خدا گونه به نظر می‌رسد و حسی آمیخته با احترام و همراه با شگفتی است که به‌نوعی آگاهی انسان از روح و روانش را نشان می‌دهد. فروتنی مانند این است که بدانید چیزی منحصربه‌فرد در مورد ماجراهای زندگی انسانی در برابر بقیه زندگی وجود دارد. فروتنی درک فاصله‌ي ما و ستارگان است. ولی جوری که حس می‌کنیم بخشی از این ستارگان هستیم.

به خود افتخار کنید

حال یک نکته‌ی مفید، یاد بگیرید که به خود افتخار کنید، اما متکبر نباشید، این افتخار و غرور است که جاه‌طلبی‌های شمارا می‌سازد، اینکه به خود افتخار کنید سبب می‌شود که جامعه به شما افتخار کند و درنتیجه بیشتر به گفته‌های شما عمل کنند، اما کلید تبدیل‌شدن به یک رهبر خوب این است که بدون داشتن احساس تکبر، به خود افتخار کنید.
آیا می‌دانید بدترین شکل تکبر چیست؟ تکبری ناشی از جهل و نادانی، این نوع تکبر غیرقابل‌تحمل است. یک فرد باهوش و متکبر قابل‌تحمل است اما شخص نادان و متکبر به‌هیچ‌وجه قابل‌تحمل نیست.

رهبری شوخ باشید

مرحله‌ی بعد این است که یاد بگیرید چگونه بدون ایجاد احساس حماقت، شوخی کنید.
در تبدیل‌شدن به یک رهبر باید بیاموزیم ایرادی در شوخ‌طبع و بذله‌گو بودن نیست اما باید سعی کنیم نادان و مسخره به نظر نرسیم.
رهبری حقیقت جو باشید
مورد بعد حقایق است و خود را از توهمات و آنچه غیر از حقیقت و صداقت است نجات دهید.
تنها باید زندگی را همان‌گونه که هست بپذیرید، زندگی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است، به همین ترتیب تمام ماجراهای زندگی نیز منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز می‌باشند.
رهبری کردن هم کار بی‌نظیری است، مهارتی که ممکن است برای یک رهبر خوب باشد، ممکن است برای دیگری اصلاً مؤثر نباشد، بااین‌حال تمامی افراد می‌توانند مهارت‌های اساسی رهبری را در محل کار، جامعه و خانه به کار ببرند.

نویسنده: جیم‌ران
برگردان: داود شهبازی احمدی

 

4.5/5 - (65 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1398٫10٫02

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید