کاملاً با اشتیاق زندگی کنید

کاملاً با اشتیاق زندگی کنید

کاملاً با اشتیاق زندگی کنید

اغلب مردم تا زمانی که می‌میرند چیستی زندگی را کشف نمی‌کنند. زمانی که جوان‌تر هستیم روزهایمان را صرف تلاش و همراهی با فشارها و انتظارات اجتماعی می‌کنیم. در همین زمان ما مشغول تعقیب لذت‌های به‌اصطلاح بزرگ زندگی هستیم و چیزهای کوچکی مثل راه رفتن با پای‌برهنه روی شن‌ها، آواز خواندن با کودکان یا دوستان و اعضای خانواده، کاشتن یک باغچه گل رز و نگاه کردن به طلوع خورشید را از دست می‌دهیم. این ایده قبلاً در مقاله “موفقیت بدون رضایت معنا ندارد” با تمرکز بر” الزامات چگونه احساس رضایت داشتن ” و “درک هنر رضایتمندی” در توسعه فردی بیان‌شده است.

ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که مرتفع‌ترین قله­ ها را فتح کرده‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم بر خود مسلط شویم. ساختمان‌هایی بلندتر داریم ولی تحمل کمتر، دارایی بیشتر اما خوشبختی کمتر، ذهن‌هایی پرتر اما زندگی خالی‌تری داریم. منتظر نمانید تا در بستر مرگ معنای زندگی و نقش ارزشمندی که باید در آن ایفا کنید را دریابید. اگر در وبینار توسعه فردی با عنوان “سه‌گام تا موفقیت” شرکت کرده باشید، درباره سه نیرو و دانش که پشتوانه رسیدن به نتایج دلخواهتان است آموخته‌اید. برای دیدن این وبینار می‌توانید اینجا کلیک کنید.

گذشته در تقابل با حال

گویی مردم رو به گذشته زندگی می‌کنند.

آن‌ها روزهای خود را به تلاش برای به دست آوردن چیزهایی می‌گذرانند که خوشحالی برایشان بیاورد به‌جای اینکه از خرد خود بهره ببرند و درک کنند شادی جایی منتظر نیست تا شما به آن برسید بلکه، حالتی است که خود شما ایجاد می‌کنید.

شادی و زندگی توأم با رضایت عمیق، هنگامی به وجود می‌آید که شما از اعماق وجودتان، خودتان را متعهد کنید تا بالاترین استعدادهای انسانی خود را صرف مأموریتی کنید که در زندگی دیگران تغییر مؤثری ایجاد کند.

در مقاله دیگری درباره دو عنصر حامی یک زندگی فوق‌العاده صحبت کردیم. اولین عنصر، ۳ فاکتوری هستند که موجب رسیدن ما به اهداف و دستاوردهایمان می‌شوند و دومین، هنر راضی بودن است. این دو مانند دو روی یک سکه باهم می‌آیند. وقتی هر دو را دارید درنتیجه زندگی‌تان بااحساس شادی و هیجان همراه است. می‌توانید مقاله “چگونه می‌توانم ضمن دستیابی به اهداف، حس رضایت در زندگی را تجربه کنم؟” را مطالعه کنید که در آن برخی استراتژی‌های کاربردی نیز بیان‌شده است.

درست زمانی که شلوغی‌های مرسوم و روزمره را کنار بگذاری مفهوم حقیقی زندگی برایت هویدا خواهد شد و آن این است: ” برای چیزی بیشتر از خودتان زندگی کنید”. هدف زندگی یعنی زندگی کردن هدفمند.

من اطمینان دارم شما یک زندگی سرشار از خردمندی، شادی و رضایت خلق خواهید کرد. امیدوارم روزهایتان به انجام کاری که وجودتان را آکنده از شوق‌وذوق کند، برایتان الهام‌بخش باشد و با همراهی انسان‌هایی که آن‌ها را دوست‌داشتنی یافته‌اید سپری شود.

لذت حقیقی

“لذت حقیقی در زندگی دقیقاً جایی هست که شما در خدمت مأموریتی بسیار ارزشمند قرار می‌گیرید که خودتان آن را تشخیص داده و تعریف کرده‌اید. همان‌جایی که خودتان را بخشی از قدرت طبیعت می‌بینید و نه‌فقط مشتی خاک تب‌دار و بیمار که دائم از اینکه دنیا خودش را وقف خوشبختی او نکرده گله‌مند‌است و شکایت دارد.

من عقیده دارم که زندگی‌ام متعلق به‌کل جامعه است و تا زمانی که زنده هستم این افتخار را دارم که هر کاری از دستم برمی‌آید برایش انجام دهم.

می‌خواهم پیش از مرگ، عصاره‌ی زندگی را کشیده باشم. هر چه بیشتر درراه مأموریتم کار می‌کنم درواقع بیشتر زندگی کرده‌ام. باور دارم که زندگی را باید با تمام وجود، فقط زندگی کرد! مفهوم زندگی برای من یک شمع با طول عمری کوتاه نیست، بلکه مشعل باشکوهی است که تنها لحظه‌ای شانس در دست گرفتنش را یافته‌ام و می‌خواهم با در خدمت آن بودن، آن را تا حد امکان پرنور و درخشان به نسل‌های آینده تحویل دهم.” (جرج برنارد شاو)

اگر موفق نشدید در کارگاه ” انگیزه خودت را در زندگی کشف کن” شرکت کنید، جاییکه در آن می‌آموزید چطور بیانیه مأموریت خود را خلق کنید و پنج قدم برای ایجاد اشتیاق بیشتر در زندگی‌تان بردارید؛ لطفاً به اینجا بروید و برای دریافت فایل ویدیویی ۹۰ دقیقه‌ای آن ثبت‌نام کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سایر منابعی که مهارت‌های زیستن را در شما افزایش می‌دهند و همچنین منابع توسعه فردی، می‌توانید اینجا کلیک کنید، بعلاوه در این حوزه، همراهی یک کوچ زندگی می تواند همواره به شما کمک شایانی کند تا رضایت را قرین موفقیت هایتان کنید.

 

نویسنده:  تیمور میری (کوچ تأیید صلاحیت شده دارای مدرک MCC) هم‌بنیانگذار آکادمی کوچینگ FCA انگلستان و آکادمی رهبری MTMi

ترجمه: الهام مظاهری، مه سا حریری

4.6/5 - (5 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1399٫07٫28

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید