کوچینگ ضرورتی برای پزشکی امروز | گپ‌وگفت کوچینگی

کوچینگ ضرورتی برای پزشکی امروز | گپ‌وگفت کوچینگی

کوچینگ ضرورتی برای پزشکی امروز، مرضیه عسگری، حمید حکاکی

 

در این گپ‌و‌گفت کوچینگی سرکار خانم مرضیه عسگری، مشاور تغذیه و کوچ سلامت و حمید حکاکی – برند کوچ در رابطه با کوچینگ ضرورتی برای پزشکی امروز گفتگو می‌کنند. (این ویدیو بازپخش لایو اجرا شده در تاریخ ۱۰ مهر ۹۸ می‌باشد)

بیوگرافی مرضیه عسگری نوری:

باور دارم برای بهتر زیستن باید آموخت؛ گاهی هم باید آموخته‌ها را فراموش کرد و دوباره آموخت و همیشه باید از آموخته‌ها شبکه‌ای ساخت تا به کارآید و درمان دردی باشد.
کار مشاوره تغذیه فرصت طلایی ارتباط و شنیدن داستان زندگی آدم‌ها را به من داد؛ داستانی که معمولا فراتر از مسایلی مثل اضافه وزن که به خاطرش مراجعه می‌کردند می‌رفت. این داستان‌ها در کنار تجربه فراز و نشیب زندگی خودم نشانم داد مشکلات و مسایل ما در هر بعدی از زندگی مثل کوه یخی است که فقط بخشی از آن به راحتی دیده می‌شود بخش بیشترش را یا در نگاه سطحی نمی‌توانیم ببینیم یا نمی‌خواهیم ببینیم.
نارضایتی از وضع موجود، آمادگی برای تغییر وعلاقه به جستجو و یادگیری باعث شد به عمق جریان زندگی شیرجه بزنم. در میان این جستجو به واژه integrative nutrition و کوچینگ رسیدم و وارد دوره آموزشی FCA شدم.
کوچینگ کمک کرد کل‌نگری را در حرفه‌ و زندگیم تمرین کنم. نگرشی که باعث می‌شود مسایل را از جمله آنها که مربوط به سلامت و بیماری است عمیق‌تر ببینیم و به همان نسبت راه حل و درمان مناسب‌تر و پایدارتری برایشان پیدا کنیم. امروز باور دارم پزشکی و خدمات سلامت و درمان نیاز جدی به پارادایم شیفت از تجویز و نسخه‌پیچی به ارتباط دارد و کوچینگ به خوبی فضا را برای این تغییر آماده می‌کند.
‌‌

حمید حکاکی

حمید حکاکی، مدیر مارکتینگ آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان، برند کوچ و عضو فدراسیون بین‌المللی کوچینگ می‌باشد.

4.8/5 - (28 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

دسته بندی

تاریخ انتشار

1398٫11٫08

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید