کوچینگ کسب و کار چیست ؟

کوچینگ کسب و کار چیست ؟

کوچینگ کسب و کار چیست

دریابید که چرا کوچینگ کسب و کار می‌تواند به ما در رشد، استفاده درست از زمان و بالا بردن بهتر منابع کمک کند.

ما به‌عنوان کارآفرینان، تلاش می‌کنیم جهان را به جهت دلخواه ببریم، ما سخت کار می‌کنیم و مصمم هستیم که خودساخته باشیم، بنابراین چرا باید به فردی نیاز داشته باشیم که به ما بگوید چه‌کار کنیم؟ آیا به همین خاطر نبود که ما در گام اول کسب و کار خود را شروع کردیم تا از این مسئله اجتناب کنیم؟

من یکی از مدافعان سرسخت کوچینگ کسب و کار و کارآفرین هستم. درواقع من چندین منتور و کوچ شخصی طولانی‌مدت دارم که از این طریق به من در کسب و کار و چالش‌های زندگی کمک می‌کنند و این متخصصان ساخت دانش، بخش‌های ارزشمندی را به صاحبان کسب و کارهای کوچک ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند نقاط ضعف شما را مشخص کنند، مشاوره‌هایی بیرونی بدون غرض‌ورزی بدهند و شما در برابر اهدافتان پاسخگو نگه‌دارند.

درباره راه انداختن کسب و کار کوچینگ بیشتر بخوانید.

کوچ‌های باتجربه رشد کسب و کار را در هر مرحله می‌بینند و چالش‌هایی که در هر مرحله به وجود می‌آید، می‌شناسند. برخی از کارآفرینان هرگز بعضی از این مسائل را نمی‌بینند زیرا احساس می‌کنند که کسب و کار خود را بهتر از هر فرد دیگری می‌شناسند یا فکر می‌کنند که باید همه‌چیز را درباره کسب و کار خود بدانند البته شکستن این غرور و کمک گرفتن برای بسیاری از این افراد می‌تواند دشوار باشد، بااین‌حال بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک شروع به دیدن ارزش‌های کوچینگ کسب و کار کرده‌اند و درنتیجه، می‌توانند از یکی از بزرگ‌ترین منابعی که در اختیارشان قرار دارد، استفاده کنند.

کوچینگ کسب و کار و آموزش

مطالعه جدیدی که از سوی Infusionsoft و Emergent Research انجام‌شده، به تعریف و دستیابی موفقیت‌های کسب و کارهای کوچک پرداخته و نشان می‌دهد که صاحبان کسب و کارهای کوچک از کوچینگ کسب و کار برای غلبه بر چالش‌ها استفاده می‌کنند. این مطالعه به بررسی 402 پاسخگوی آمریکایی دارای کسب و کارهایی با 2 تا 25 کارمند پرداخت و علاوه بر این، 26 مصاحبه عمقی با صاحبان/ مدیران کسب و کارهای موفق انجام شد. تقریباً تمام افراد مصاحبه شده استفاده از یک یا چند منبع از این منابع را برای غلبه بر موانع کسب و کار و چالش‌های شخصی گزارش کردند.

چندین عامل موجب استفاده از کوچینگ کسب و کار و آموزش شده است. کسب و کارها پیچیده‌تر شده و سرعت تغییرات افزایش‌یافته است. کسب و کارها به‌سوی کوچ‌های متخصص و آموزش تمایل پیداکرده‌اند به‌طوری حاضرند برای گرفتن راهنمایی و عبور سریع از مشکلات پیچیده هزینه کنند. دیگر زمانی برای «یادگیری حین انجام امور» یا حاشیه خطا برای «یادگرفتن از طریق اشتباهات» وجود ندارد.

استفاده و اهمیت رو به رشد فنّاوری نیز یکی از دلایل مهم استفاده از کوچینگ و آموزش است. همراهی با تغییرات فنّاورانه برای همه کسب و کارها بسیار دشوار است. داشتن مهارت‌های لازم برای استفاده موفقیت‌آمیز از فنّاوری‌های جدید فراتر از توانایی‌های بیشتر کسب و کارهای کوچک است. به همین خاطر است که همه صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌گویند که برای استفاده از کوچینگ کسب و کار، مشاوران و برنامه‌های آموزشی هزینه می‌کنند.

پیشگامان، منتورینگ و معیارها

بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچکی که با آن‌ها مصاحبه کردیم، گفته بودند که از کوچ‌ها و منتورهای آزاد برای بهبود مدیریت و مهارت‌های رهبری استفاده کردند و این کار به آن‌ها دررسیدن به اهداف و پشت سر گذاشتن مشکلات و دشواری‌های تصمیم‌گیری کمک کرده بود.

آن‌ها همچنین گفته بودند که اغلب به منتورها و کوچ‌های آزاد برای حمایت عاطفی به‌خصوص زمان‌هایی که با تصمیم‌های دشوار روبه‌رو هستند، گرایش دارند.

چندین نفر از مصاحبه‌شونده‌ها به‌طور مشخص گفته بودند که کوچ یا منتور به آن‌ها در غلبه بر ترس استخدام اولین کارمندشان کمک کرده است. نکته جالب آن‌که شرکت‌های بزرگ‌تر هم از کوچ‌ها و منتور‌ها برای کمک به مدیرانشان برای بهبود مجموعه مهارت‌ها و کمک به تصمیم‌گیری‌ها استفاده کرده بودند. این شرکت‌ها به‌وضوح ارزش کوچ‌ها و منتور‌ها را درک می‌کنند و استفاده از آن‌ها را گسترش می‌دهند. صاحبان کسب و کارهای کوچک مصاحبه شده متوجه شدند که همه کوچ‌ها و منتور‌ها مؤثر نبودند یا ارزش پرداخت نداشتند. آن‌ها همچنین گفتند که کوچینگ خوب به‌شدت ارزشمند است و ارزشی بیش از سرمایه‌گذاری آن‌ها را در این زمینه‌ها به همراه داشته است.

سه دلیلی که شما به کوچینگ کسب و کار نیاز دارید:

  • رشد شخصی:

از مزایای افرادی که پیش از شما مسیر را رفته‌اند، استفاده کنید. چیزهای زیادی برای یادگرفتن از افرادی که پیش از ما آنجا بوده و این کار را انجام داده‌اند، وجود دارد. مطمئناً طی سال‌ها، بارها روش اداره کسب و کار ما تغییر پیداکرده است اما اصول اساسی و پایداری در هر کسب و کار موفق و سروکار داشتن با افراد به‌ویژه آن فردی که هرروز در آینه می‌بینید، وجود دارد. نباید برای کمک خواستن شرمنده شوید. هوشمندانه‌تر کارکنید، نه سخت‌تر.

  • زمانتان را صرفه‌جویی کنید:

شما آن‌قدر زمان ندارید که در صدر آخرین تغییرات در تبلیغات فیس‌بوک، PPC, SEO و مانند آن بمانید. با پیچیده‌تر شدن کسب و کارها و افزایش سرعت تغییرات با کمک یک کوچ یا منتور باتجربه، زمان و پول خود را پس‌انداز کنید.

  • استفاده از اهرم فنّاوری در کوچینگ کسب و کار:

امروزه بیش از هر زمان دیگری، فنّاوری‌های طراحی‌شده زیادی برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد که این راهکارها می‌تواند زندگی و کسب و کار شما را متحول کند. مشکل این است که بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک دانش و زمان لازم برای به‌کارگیری این ابزارها را ندارند؛ بنابراین از یک منبع متخصص برای کمک و موفقیت در این سفر استفاده کنید.

از کمک گرفتن نترسید. صاحبان موفق کسب و کارهای کوچک به دنبال استفاده از کوچ‌ها، منتور‌ها، آموزش و تربیت خود و کارمندانشان برای غلبه بر چالش‌ها و یادگیری مهارت‌ها و برخورد با پیچیدگی‌ها هستند. آن‌ها کمک گرفتن را به‌عنوان روشی برای بهبود خود و رقابت‌پذیری کسب و کارشان در نظر دارند.

منبع: inc

5/5 - (3 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

دسته بندی

تاریخ انتشار

1398٫07٫15

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید