چگونه کوچ و آموزشگاه کوچینگ معتبر انتخاب کنم؟

چگونه کوچ و آموزشگاه کوچینگ معتبر انتخاب کنم؟

آموزشگاه کوچینگ

چگونه یک کوچ حرفه‌ای (دارای تأییدیه) و آموزشگاه کوچینگ معتبر پیدا کنیم؟

 

اگر شما به دنبال آموزشگاه کوچینگ و مهارت‌هایی برای تبدیل‌شدن به یک کوچ حرفه‌ایی می‌گردید، این نشان می‌دهد که احتمالاً شما یک فرد حرفه‌ایی هستید. افراد در هر حرفه ایی که می‌خواهند وارد شوند برایشان مهم است که کجا این حرفه را نظارت می‌کند و استانداردهای آن را چه کسی تعیین کرده است. ما از خودمان می‌پرسیم، در این حرفه چه چیزهایی را باید بدانیم تا رشد کنیم؟ در بسیاری از حرفه‌ها معمولاً سازمان‌هایی هستند که به‌صورت قانونی نقش نظارت را بر عهده‌دارند؛ اما متأسفانه در حرفه کوچینگ، موضوع نظارت هنوز قانونی نشده و هرکسی می‌تواند خود را کوچ نامیده و کار کوچینگ انجام دهد.

دغدغه‌های کوچ‌ها و مراجع

مطابق تحقیقی که انجام‌شده این موضوع بزرگ‌ترین دغدغه کوچ‌ها و مراجعینی که خواستار استخدام یک کوچ هستند، است؛ اما اکنون بعضی از سازمان‌ها در سراسر دنیا ایجادشده و مشغول نظارت هستند که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) است. خواستگاه و پایه این فدراسیون در آمریکا است و در حال حاضر 117 کشور عضو این سازمان هستند. این موضوع برای من به‌عنوان یک کوچ و همچنین کسی که آموزشگاه کوچینگ دارِد و قصد تربیت کوچ‌های حرفه‌ای را دارد بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین من به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای، مدرک تأییدیه‌ام را از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) گرفته‌ام و دوره‌های آموزشی را در موسسه‌ای گذراندم که تأییدیه فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) را داشت. سپس آموزشگاهی برای فارسی‌زبانان به نام به آموزشگاه کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) ایجاد کردم و تأییدیه این آموزشگاه را از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) گرفتم که این امر برای من موضوعی مهم محسوب می‌شود.

اهداف آموزشگاه کوچینگ

فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) اعلام کرده است که مأموریتش رشد حرفه کوچینگ در سراسر دنیا است و برای این کار استانداردهای معتبری تعریف می‌کند. پس اگر شما از آموزشگاهی مدرکی دریافت کردید که نشان می‌دهد ۶۰ ساعت آموزش کوچینگ ‌دیده‌اید، اکنون می‌توانید با طی مراحلی از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تأییدیه بگیرید که نشان می‌دهد شما به سطح مطلوبی از دانش و مهارت‌های کوچینگ رسیده‌اید. در مرحله بعد فدراسیون یک شبکه ایجاد می‌کند که این امکان را به کسانی که این مدرک را گرفته‌اند می‌دهد تا بتوانند در سراسر دنیا با یکدیگر صحبت کرده و به هم کمک نمایند. در این فرایند نیز فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) بخش نظارت را بر عهده‌ دارد.
طبق آمار فصلی فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) این مجموعه بیش از ۳۰٫۰۰۰ عضو دارد یعنی ۷۰٪ کشورهای دنیا اعضای فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) را در خود جای‌داده‌اند و نزدیک ۲۲٪ این افراد موفق به کسب مدرک تأییدیه‌شان از آموزشگاه‌های مورد تائید این فدراسیون شده‌اند. پس در اینجا یک آموزشگاه، با گرفتن تأییدیه برگزاری آموزش از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تبدیل به یک آموزشگاه معتبر می‌شود و دانشجویانی که مدرکشان را از این آموزشگاه گرفته باشند می‌توانند برای بالاتر بردن سطح دانش، مهارت و کیفیت کوچینگ خودشان به فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) مراجعه کنند و سطوح دیگری از تأییدیه را نیز دریافت نمایند. در رابطه با این سطوح که شامل ۳ سطح هستند در یادداشت‌های دیگر بیشتر توضیح می‌دهم.

5/5 - (3 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1397٫06٫14

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

3 پاسخ

  1. با سلام
    سپاس از مطالب مفيدتان
    با آرزوي موفقيت مداوم براي تيم تان
    ف-تيزوير

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید