راهنمای بیزینس کوچینگ | آیا کوچ کسب‌وکارهای کوچک متفاوت عمل می‌کند؟ | برایان تریسی

راهنمای بیزینس کوچینگ | آیا کوچ کسب‌وکارهای کوچک متفاوت عمل می‌کند؟ | برایان تریسی

راهنمای بیزینس کوچینگ | یک بیزینس کوچ چه‌کارهایی انجام می‌دهد؟ | برایان تریسی

راهنمای بیزینس کوچینگ

اکثر بیزینس کوچ‌ها در زمینه‌های متفاوت دارای تخصص بوده و توانایی خدمات‌رسانی دارند. این یعنی فرقی بین این نیست که شما در حال احیای یک کسب‌وکار تنش‌زا هستید یا اینکه می‌خواهید یک کسب کار موفق را بیشتر به موفقیت برسانید. همین‌طور بین اینکه شما بخواهید یک کسب‌وکار کوچک، خانگی یا یک شرکت بین‌المللی راه‌اندازی کنید تفاوتی نیست. در تمام این حوزه‌ها، بیزینس کوچ بااستعداد قادر است به شما کمک نماید.

یک تصور رایج در مورد بیزینس کوچ‌ها وجود دارد و آن این است که بیزینس کوچ‌ها فقط برای کمک به صاحبان کسب‌وکارهای دچار تنش و رو به افول خدمات‌رسانی می‌کنند.

درحالی‌که کمک به کسب‌وکارها برای بازگشت به مسیر صحیح پیشرفت قطعاً از کارهایی است که بیزینس کوچ‌ها در انجام آن توانمند هستند. موقعیت‌های متنوع فراوانی وجود دارد مه بیزینس کوچ‌ها می‌توانند به صاحبان مشاغل کمک نمایند.

بیزینس کوچ‌ها می‌توانند از ابتدای برپایی کسب‌وکار در کنار صاحبان آن باشند. کوچ کردن مدیران اجرایی و صاحبان کسب‌وکارها طی فرایند راه‌اندازی کسب‌وکار، تعریف اهداف و مأموریت و تبیین استراتژی‌های بلند و کوتاه‌مدت از حمایت‌های بیزینس کوچ است

به همین ترتیب بیزینس کوچ‌ها به کسب‌وکارهایی که در یک مرحله از رشد خود متوقف‌شده‌اند می‌توانند کمک کنند. چون بیزینس کوچ‌ها می‌دانند چطور کسب‌وکارها را به سطح بعدی ارتقا دهند.

در کنار بهبود عملکرد و رشد کسب‌وکار، کوچ‌ها قادرند بار برخی از مسئولیت‌ها را از دوش صاحبان کسب‌وکار برداشته و سفر کسب‌وکار را آسان‌تر و لذت‌بخش نمایند.

همان‌طور که راه‌اندازی کسب‌وکار می‌تواند بسیار سودمند باشد بر کسی پوشیده نیست که می‌تواند پر دغدغه و بسیار سخت باشد. سختی و استرس زمانی که خودتان به‌تنهایی شرکتی را راه‌اندازی کرده‌اید، دوچندان می‌شود.

وقتی با یک بیزینس کوچ کار می‌کنید فردی را در کنار خود دارید که او در مواجهه با چالش‌های پیش‌بینی‌نشده مانند منبعی از تجربه و مهارت است که می‌توان در شرایط سخت به او اعتماد کرد.

به‌هرروی آن‌ها می‌توانند زندگی مالکان کسب‌وکار را عاری از استرس نمایند که خود همین موضوع بسیار ارزشمند و گران‌بهاست.

آیا کوچ کسب‌وکارهای کوچک متفاوت عمل می‌کند؟

بیزینس کوچ‌ها از القاب متفاوت برای معرفی خدمات خود استفاده می‌کنند. کوچ کسب‌وکارهای کوچک یکی از این لقب‌هاست. در بسیاری موارد چالش‌ها و اهداف کسب‌وکارهای کوچک ممکن است با کسب‌وکارهای بزرگ متفاوت باشد. برای مثال تعیین هدف و استراتژی یک رستوران محلی که به دنبال جذب مشتریان بیشتر است نسبت به یک شرکت بزرگ که در سراسر دنیا در حال ارسال کالاست، متفاوت است. کوچ‌های کسب‌وکار کوچک به‌طور خاص در جهت کمک به مالکان کسب‌وکارهای کوچک برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازشان کمک می‌کنند. با این تفاسیر اغلب بیزینس کوچ‌ها صرف‌نظر از اینکه خودشان را کوچ کسب‌وکارهای کوچک معرفی کنند، در کار کردن با کسب‌وکارهای کوچک دارای تجربه‌اند.

بخش بزرگ کار یک بیزینس کوچ یادگیری در خصوص هر شرکت و مالک کسب‌وکار است تا بتواند استراتژی متناسب با هر موقعیت و کسب‌وکار را تبیین نمایند. به‌عبارت‌دیگر یک بیزینس کوچ حرفه‌ای بدون در نظر گرفتن اندازه و اینکه چقدر درصدد رشد هستید می‌تواند مثمر ثمر باشد. کارآفرینان مشهوری که از خدمات بیزینس کوچینگ استفاده کرده‌اند. شاید تعجب‌آور باشد که حتی برخی از شناخته‌شده‌ترین مالکان کسب‌وکار و کارآفرینان نیز در برهه‌ای از زمان برای نیل به اهدافشان از خدمات بیزینس کوچ‌ها استفاده کرده‌اند.

اریک اشمیت- که سابقاً مدیرعامل گوگل بود- گفته است که به‌کارگیری یک بیزینس کوچ بهترین تصمیم حرفه‌ای است که تاکنون گرفته است. او اعلام می‌کند که در ابتدا بسیار موردتوجه قرارگرفته است. او هم‌اکنون مدیرعامل یک شرکت با رشد سریع است. بااین‌وجود اشمیت پس از متقاعدشدن توسط یکی از اعضای هیئت‌مدیره گوگل تصمیم می‌گیرد از بیزینس کوچ استفاده نماید. او از نتایج این تصمیم حیرت‌زده شده است. اشمیت در یک مصاحبه با مجله فورچون گفته است “همه به کوچ احتیاج دارند”.

بیل گیتس، استیو جابز و … از مدیران اجرایی و کارآفرینان معروفی هستند که از مزایای بیزینس کوچ‌ها استفاده کرده‌اند. همین کافی است که گفته می‌شود بسیاری از کارآفرینان موفق در ابتکار و کاردانی بیزینس کوچ‌ها سوگند یاد می‌کنند.

 

 

نویسنده: برایان تریسی
برگردان: داود شهبازی احمدی

4.6/5 - (71 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

دسته بندی

تاریخ انتشار

1398٫11٫07

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید