تاریخچه آکادمی بین‌المللی کوچینگ

تاریخچه آکادمی کوچینگ FCA انگلستان

داستان تأسیس آکادمی کوچینگ FCA انگلستان از زبان بنیان‌گذاران آن

در آغاز مسیر...

آکادمی کوچینگ FCA انگلستان (Farsi Coaching Academy) در ۲ تیرماه ۱۳۹۲ (۲۲ ژوئن ۲۰۱۳) توسط جناب آقای مهندس تیمور میری و سرکار خانم دکتر مریم معتمد در کشور انگلستان تأسیس شد. آکادمی در ابتدا با نام آکادمی بین المللی کوچینگ | FCA فعالیت آموزشی خود را برای افرادی که تمایل داشتند تبدیل به کوچ حرفه‌ای شوند یا مهارت‌های کوچینگ رابیاموزند آغاز کرد. آکادمی اولین دوره آموزشی خود را با ۶ دانشجوی فارسی زبان از لندن، سوئد و ایران آغاز کرد. اواخر اسفند ماه ۱۳۹۴ حدود ۴۰ نفر به‌عنوان دانشجو در آکادمی حضور داشتند. امروز مفتخریم که دانشجویان آکادمی از هر ۵ قاره ی جهان در حال آموزش مهارت‌های کوچینگ به صورت آنلاین یا حضوری می‌باشند.

آکادمی افتخار دارد که نخستین آکادمی فارسی‌زبان در دنیا است؛ که بالاترین تأییدیه تدریس مهارت‌های کوچینگ را از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ دریافت نموده و به عنوان اولین آکادمیِ آنلاین و حضوریِ آموزشِ کوچینگ؛ خدمات خود را به فارسی زبانانی از هر پنج قاره‌ی جهان ارائه داده است؛ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌و امروز با هزاران همراه از سراسر دنیا با قدرت و تلاش هرچه بیشتر به این مسیر ارزشمند ادامه می‌دهد…

فلسفه آموزش آکادمی کوچینگ FCA انگلستان

اگر می‌خواهید یک کوچ موفق و اثر بخش باشید به غیر از یادگیری کوچینگ، آموختن منش و رفتار به روش کوچ‌ها نیز هم مهم است. آموختن فرایند کوچینگ فراتر از این است که یک سری مفاهیم به همراه ابزار و استراتژی یاد بگیریم. کوچینگ مخلوطی از آموزش، دانش، آگاهی، مهارت، استعداد و احساس است. یک کوچ موثر و ایده‌آل از تجربه‌های خودش کمک می گیرد و به عنوان الگو عمل می‌کند. یک کوچ حرفه ای «به حرفی که میزند عمل می کند».
به همین دلیل، این دوره‌ها طوری طراحی شده است که دانشجویان ابتدا این علم و آگاهی و تکنیک‌ها را روی خودشان پیاده کنند و خود نمونه چیزی باشند که می‌خواهند مراجع خود به‌دست آورد. وقتی این ویژگی‌ها را کسب کردند، در محیط امن آکادمی با دانشجویان هم سطح تمرین کنند و بعد وارد بازار کار شده و با عموم مردم شروع به کار کنند. هنگامی که موضوعی را اول خودشان لمس کردند، سپس راحت تر برای مراجعین خود اجرا می کنند.

آموزش قطره ای در مقایسه با آموزش سنتی

هر کدام از شما که در محیط آموزشی سنتی حاضر بوده‌اید، می دانید که فقط حدود بیست درصد از آنچه که آموزش دیده‌ایم را به یاد می آوریم و زمان خیلی کمی برای فکر و درک کردن مطالب داشتیم. عقیده ما این است که زمان برای فکر و درک مطلب مهم است. چون بدون آن آموزش در سطح می ماند و بصورت عمیق در ذهن جایگزین نمی شود و شانس اینکه در ذهن ما هم بماند کمرنگ می شود. بر این اساس، روش آموزش در FCA مانند آموزش کوچینگ در طول زمان است و مطالب آموخته شده قطره قطره در ذهن عمیقتر و ماندگارتر می شوند.
این روند، آموزش تئوری و تمرین عملی را کنار هم گذاشته و زمان زیادی برای فکر و درک مطلب فراهم کرده است. ما با این هدف کلاس ها را در طول هفته پخش کرده ایم و هر دوره بطور معمول یک یا دو کلاس در هفته در طول سال دارد. این روش آموزشی با دوره هایی که در طی زمانی محدود محتوای آموزشی زیاد و فشرده ای را ارائه می کنند، کاملا متفاوت است.

طراحی سایت توسط: آتکوتوسعه

جمعه نامه

با عضویت در این بخش جمعه ها منتظر دریافت یک محتوای ارزشمند در زمینه کوچینگ در ایمیل خود باشید.

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

2023

© | تمام حقوق این سایت متعلق به آکادمی کوچینگ FCA انگلستان به سرپرستی تیمور میری می باشد.

2023 © | تمام حقوق این سایت متعلق به آکادمی کوچینگ FCA انگلستان به سرپرستی تیمور میری می باشد.

طراحی سایت توسط: آتکوتوسعه

پنل مورد نظر را انتخاب کنید