چگونه می‌توانم ضمن دستیابی به اهداف، حس رضایت در زندگی را تجربه کنم؟

چگونه می‌توانم ضمن دستیابی به اهداف، حس رضایت در زندگی را تجربه کنم؟

چگونه می‌توانم ضمن دستیابی به اهداف، حس رضایت در زندگی را تجربه کنم؟

آنچه در این مقاله درباره دستیابی به اهداف، حس رضایت در زندگی خواهید آموخت:

  • آشنایی با ۳ نیروی آفرینش که منجر به موفقیت نهایی می‌شوند.
  • استراتژی‌های کاربردی برای یادگیری اینکه چگونه از تحقق اهدافتان احساس رضایت کنید.

در مقاله قبلی، ما در مورد دو عنصر بنیادین برای یک زندگی خارق‌العاده صحبت کردیم. اولی ۳ نیرویی است که منجر به دستیابی به اهداف و موفقیت ما می‌شود و دومی، هنر رضایتمندی از تحقق اهداف است. این دو عنصر، مانند دو روی یک سکه هستند – آن‌ها با هم می‌آیند و زمانی که شما هر دوی این عناصر را داشته باشید، زندگی شما سرشار از شادی و هیجان پایدار می‌شود.اگر شما در وبینار سه مرحله موفقیت شرکت کنید، در مورد سه نیرو و دانش زیربنایی برای دستیابی مداوم به نتایج مطلوب، خواهید آموخت.

 

چگونه در علمی که پشت دستیابی به اهداف (نتایج پایدار) است، مهارت پیدا کنیم؟

به این موضوع، به عنوان یک فرمول موفقیت نگاه کنید. ماهر شدن در کسب موفقیت به معنای این است که شما می‌توانید به رویاهای خود دست پیدا کنید و آنها را به واقعیت تبدیل نمایید. این مهارت با پیروی از ۳ نیروی آفرینش موفقیت که در ادامه توضیح خواهیم داد، حاصل می‌شود و فراتر از داشتن یک برنامه عملیاتی است. از همه اینها گذشته، یادگیری احساس رضایت از تحقق اهداف، در حالیکه شما هیچ موفقیتی کسب نکرده باشید، دشوار است.

 

نیروی ۱: تمرکز

برای اینکه چیزی اتفاق بیفتد، شما باید نیروی شفافیت و تعهد کامل خود را در مسیری که می‌خواهید، هدایت کنید. برای اینکه احساس رضایت از دستیابی به اهداف را در خود بیدار کنید، به یاد داشته باشید آنچه که بیشتر اوقات در مورد آن فکر می‌کنید، همان چیزی است که شما ایجاد می‌کنید و جایی که شما تمرکز می‌کنید، انرژی شما به همان نقطه جریان می‌یابد. شما باید میل و عطشی برای آغاز کردن داشته باشید. بدون آن، بعید است که بتوانید روند کار را تا پایان ببینید. شما اینجا برای خلق چه چیزی هستید؟ شما اینجا هستید که چه چیزی را از خود به یادگار بگذارید؟ چشم‌انداز شما چیست؟

 

نیروی ۲: اقدام زیاد

اینجا جایی است که شما به سمت آنچه می‌خواهید، شروع به حرکت می‌کنید. اگر رویکرد فعلی شما برای ایجاد احساس رضایت از تحقق اهداف کار نمی‌کند، آن را تغییر دهید. به کودکی فکر کنید که در حال یادگرفتن راه رفتن است. اگر کودکان به محض افتادن تسلیم می‌شدند، هیچ کس اصلاً یاد نمی‌گرفت راه برود. درعوض، بچه‌ها تا زمانی که یاد یگیرند راه بروند و بعد بدوند، به تلاش خود ادامه می‌دهند. هیچ کس به آنها نمی‌گوید: “گوش کن بچه، راه رفتن خیلی سخت است، آن را کنار بگذار.”

نکته مهم دیگر برای انجام اقدامات زیاد، داشتن الگویی برای اجرای مؤثر است. کسی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنید که به آنچه شما می‌خواهید برسید، دست یافته است- خواه هدف شما به دست آوردن یک میلیارد دلار درآمد باشد یا کاهش وزن- و پیدا کنید که او چگونه به هدف خود رسیده است. افراد الگو به ما کمک می‌کنند سریعتر و مؤثرتر یاد بگیریم؛ افراد موفق را دنبال کنید و ببینید که شما هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی دهه‌ها سریعتر به نتیجه دست پیدا می‌کنید تا اینکه خودتان بخواهید راه‌حل‌ها را پیدا کنید.

 

نیروی ۳: جریان غیر قابل توضیح

ما به شیوه‌های مختلف می‌توانیم به این مفهوم فکر کنیم؛ برخی آن را “کائنات” می‌نامند، برخی دیگر “شانس” یا “بخت و اقبال”. بله ما می‌توانیم هرگونه اقدامی را انجام دهیم تا آنچه می‌خواهیم اتفاق بیفتد، اما سایر عناصر موجود در مسیر موفقیت چه چیزهایی هستند؟ چیزهایی که نمی‌توانیم آنها را کنترل کنیم، ولی به هر صورت، به ما در رسیدن به نتیجه کمک می‌کنند. این نیروی جریان است. هرچقدر شما انعطاف‌پذیرتر باشید، بیشتر وجود این انرژی در زندگی خود را تصدیق خواهید کرد و بیشتر این انرژی خود را نشان خواهد داد. این نیرو همان عنصر مورد نیاز در درک احساس رضایت از تحقق اهداف است.

 

پنج استراتژی برای حس رضایت از تحقق اهداف

یادگیری اینکه چگونه از دستیابی به اهداف احساس رضایت کنید، کاملاً تحت کنترل و در دسترس شماست. بر نیروهای آفرینندهٔ موفقیت و هنرِ احساس رضایت تسلط پیدا کنید؛ در این حالت شما ابزارهایی را برای شادی پایدار در زندگی، خواهید داشت که نه تنها شما، بلکه اطرافیانتان را هم غنی می‌کند.

 

۱. قدم‌های قابل کنترل را بردارید

برای دستیابی به احساس رضایت از تحقق اهداف در زندگی، همانند یک کودک قدم بردارید. احتمالاً شما قادر نخواهید بود یک شبه یک احساس رضایت تزلزل‌ناپذیر در خود ایجاد کنید، اما با تلاش مداوم، احساس رضایت به یک هنجار جدید در شما تبدیل می‌شود.

 

۲. روابط خود را انتخاب کنید

برای درک چگونگی یافتن احساس رضایت از دستیابی به هدف، ما باید نیاز خود به عنوان یک انسان برای ارتباط با دیگران را تأمین کنیم. شما مسئول بهزیستی خود هستید و این شمائید که انتخاب می‌کنید تا بیشترین وقت خود را با افرادی که الهام بخش هستند و از شما حمایت می‌کنند، بگذرانید. وقتی اطرافتان را با افرادی پر می‌کنید که انرژی شما را تحلیل می‌برند، توجه شما به سمت مسائل منفی جلب می‌شود؛ اما وقتی با افراد مثبت احاطه شده باشید، احساس بالندگی و درخشش خواهید کرد. شما باید روابط خارق العاده بخواهید، نه متوسط یا مخرب.

 

۳. همراستا با ارزشهای خود زندگی کنید

در جستجوی احساس خرسندی، گاهی وسوسه می‌شوید که ارزش‌هایتان را برای رسیدن به یک احساس زودگذر از رضایت، فدا کنید؛ اما اگر شما خلاف ارزش‌های خود عمل کنید، احساس رضایت شما، احساس درستی نبوده و ماندگار نیز نخواهد ماند. هنگامی که با خودتان صادق باشید، خواهید فهمید که چه راهی برای ایجاد احساس رضایت واقعی، در پیش بگیرید.

 

۴. پذیرش “تعالی”

به جای افراط و تفریط – کمال در یک سو و کمبود در سوی دیگر- یادگیری درک احساس رضایت، به معنای زندگی در جایی میانهٔ این طیف است. جایی بین کمال مطلق و کمبود! زندگیتان را با ارزشهایتان هماهنگ کنید، در جهت بهبود و رشد تلاش کنید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا فارغ از نتیجه، نسبت به آنچه که در مسیر دستیابی به تعالی یادگرفته‌اید نیز، سپاسگزار باشید.

 

۵- خود را به سمت جلو هل دهید

بخشی از ایجاد روابط مؤثر و احساس رضایت، از تمرکز روی اقدامات خودتان به دست می‌آید. شما تقریباً می‌توانید هر موقعیتی را با انتخاب‌های خودتان بهبود بخشید، اما نمی‌توانید اقدامات دیگران را کنترل کنید. بر پیشرفت مداوم و پایان‌ناپذیر خود تمرکز کنید و مسیر را به افراد دیگری که آماده پیوستن به شما هستند، نشان دهید.

 

اگر علاقه دارید برخی از استراتژی‌های موفقیت را بیاموزید و نتایج خارق‌العاده‌ای را در زندگی خود تجربه کنید با من، در اولین کارگاه همراه شوید تا چشم‌انداز شخصی خود را شفاف کرده و شور، اشتیاق و استعدادی را که به طور مداوم شما را با شادی به سمت نتایج دلخواهتان سوق می‌دهند، پیدا کنید.

نویسنده:  تیمور میری (کوچ تأیید صلاحیت شده دارای مدرک MCC) هم‌بنیانگذار آکادمی کوچینگ FCA انگلستان و آکادمی رهبری MTMi

ترجمه: نسیم لاهیجی
بازنگری محتوا و ترجمه: الهام مظاهری

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1399٫06٫25

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید