ساخت یک برند قدرتمند از طریق بیان داستان‌های شخصی

ساخت یک برند قدرتمند از طریق بیان داستان‌های شخصی

ساخت یک برند قدرتمند از طریق بیان داستان‌های شخصی

ساخت یک برند قدرتمند از طریق بیان داستان‌های شخصی

نویسنده: شنون والی- فوریه 2019

مترجم: حمید طاهری- دانشجوی کوچینگ کسب‌وکار آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان

ممکن است شما به‌عنوان یک کوچ در محیط آنلاین به اطرافتان نگاه کنید، دریایی از کوچ‌ها را مشاهده کنید و به این فکر کنید که: چرا باید یک نفر من را به‌عنوان کوچ خود انتخاب کند درحالی‌که تعداد زیادی از کوچ‌ها باتجربه بیشتر، آموزش‌های بیشتر و تحصیلات بالاتر نسبت به من وجود دارند؟
پاسخ ساده است: مردم شمارا به خاطر خودتان استخدام می‌کنند!
داستان شماست که شمارا از دیگران متمایز می‌کند و جذابیت‌های شماست که باعث جلب‌توجه مشتریانتان به سمت شما می‌شود.
یکی از شگفت‌انگیزترین نکاتی که در این صنعت درحال‌توسعه وجود دارد این است که ما خودمان هستیم. ما درصدد آنیم تا آنچه هستیم، داستان‌های شخصی خودمان، افکار خودمان و ایده‌های مختص خودمان را با جوامع به اشتراک بگذاریم و برای این کار حقوق دریافت کنیم.
زمانی که خودتان را به‌صورت آنلاین معرفی می‌کنید، علاقه‌مندی‌هایتان، آنچه شعله‌ورتان می‌کند و آنچه از زندگی آموخته‌اید را به اشتراک می‌گذارید به‌صورت خودکار در حال متمایز کردن خودتان هستید. هیچ‌کس شبیه شما نیست و این یقیناً جذاب و هیجان‌انگیز است.
زیبایی تعریف داستان‌های شخصی آن است که از طریق آن، ارتباطات، اعتماد و صمیمیت با اعضای جامعه آنلاین ایجاد می‌شود. وقتی شما قلبتان را بر روی اطرافیانتان و دنیا باز می‌کنید به آن‌ها اجاره می‌دهید که آن‌ها نیز متقابلاً چنین کاری را انجام دهند. می‌بایست یک پیام جذاب برای افرادی که تشنه شنیدن داستان‌های شخصی شما هستند با سبک و زبان خود داشته باشید.

اگر می‌خواهید در معرض ارتباطات قرار بگیرید آسیب‌پذیر ماندن ریسکی است که باید انجام دهید – برین براون

اگر خواسته شما آن است که با مخاطبانتان در سطح عمیق‌تری در ارتباط باشید، آسیب‌پذیر ماندن ریسکی است که می‌بایست به آن، تن دهید. این امر برای افراد متفاوت به شکلی متفاوت انجام می‌شود و شما هستید که انتخاب می‌کنید چه چیزی را برای ایجاد یک همکاری به اشتراک بگذارید. هر یک از ما داستان‌های شخصی متفاوتی داریم و سطح آسیب‌پذیری متفاوتی نیز داریم. هیچ‌گاه احساس نکنید که برای به اشتراک گذاشتن آنچه آمادگی به اشتراک گذاشتنش را ندارید تحت‌فشارید. شما تنها کسی هستید که انتخاب خواهد کرد که در خصوص روایت‌های شخصی از خودش چه چیزی را و در چه زمانی بازگو کنید.

زمانی که تازه به محیط آنلاین وارد می‌شوید، خیلی زود در دنیای فونت‌ها، لوگو‌ها و وب‌سایت‌ها گرفتار می‌شوید. این موارد در اختیار شما هستند. دراین‌بین شما می‌توانید در یک نمایش قدرتمند و ادامه‌دار آنلاین نقش داشته باشید. درحالی‌که جنبه‌های بصری برند شما دارای اهمیت بالایی است، ایجاد یک جامعه هدفمند حیاتی است. اگر شما یک وب‌سایت و لوگو جذاب داشته باشید ولی مشتریانی که به شما پرداختی دارند، نداشته باشید، احتمالاً شما به‌جای ایجاد یک کسب‌وکار تنها یک سرگرمی برای خود فراهم کرده‌اید.
زمانی که داستانتان را به اشتراک می‌گذارید، درواقع در حال ساخت اعتماد و صمیمیتی هستید که برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که ارتباطات عمیقی را در جامعه‌تان به وجود آورید. در چنین شرایطی اگر با یک مشتری بالقوه در خصوص امکان همکاری تماس می‌گیرید، احساس خواهید کرد که با یک دوست قدیمی تماس گرفته‌اید – شنون والی

بیان داستان‌های شخصی، بردن افراد به زندگی شخصیتان و همراه کردن آن‌ها با خودتان است.

مادامی‌که شما در حال ساخت برند شخصی خود هستید مخاطبانتان را به خانه‌هایتان می‌برید، آن‌ها را در تعطیلات رؤیایی‌تان همراه می‌کنید و آن‌ها را در رشد و تغییرات خود همراه خواهید کرد. رسانه‌های اجتماعی در حال تغییر کسب‌وکارهای ما هستند، دیگر قوانین قدیمی برای به اشتراک نگذاشتن واقعیت‌ها با مشتریان و اعضا جامعه‌مان جوابگوی نیازها نیست. تعریف کردن داستان شخصی راهی سریع و آسان برای ایجاد اعتماد میان شما، دنبال کنندگان و طرفدارانتان است. درعین‌حال می‌تواند راهی موفق برای تمرین کوچینگ آنلاین باشد.
بخشی از ساخت یک برند از طریق تعریف کردن داستان‌های شخصی، علاقه‌مند کردن افراد به دنبال کردن زندگی و کسب‌وکار شماست. زمانی که شما داستانتان را به اشتراک می‌گذارید مردم احساس می‌کنند با شما در دنیایتان به سفر می‌پردازند، بخشی از زندگی شما می‌شوند، درراه موفقیت شما سرمایه‌گذاری می‌کنند و پیروزی‌های شمارا از راه دور همراه شما جشن می‌گیرند. شروع به صحبت در مورد شما با دوستانشان می‌کنند و در حالت ایدئال داستان‌های شمارا برای اطرافیان بازگو می‌کنند.
بیان داستان شخصی دنیای شمارا و دنیای پیرامونتان را تغییر خواهد داد. بابیان داستان‌هایمان ما الهام‌بخش تغییر و تحریک افکار جدید، ایده‌ها و احساسات در اطرافیانمان خواهیم شد. ما داستان‌هایمان را به اشتراک می‌گذاریم و در مورد این صحبت می‌کنیم که چگونه توانسته‌ایم هم خود و هم اطرافیانمان را به سطح آرامش بالاتری رهنمون نماییم.
زمانی که به مشتریان بالقوه خود فکر می‌کنید، به این مسئله فکر کنید که آن‌ها چه چیزهایی را می‌خواهند ببیند و بشنوند تا یقین پیدا کنند که تنها نیستند؟ شما در خصوص شرایطی که آن‌ها در آن به سر می‌برند چه تجربیاتی دارید؟ اگر شما به‌جای آن‌ها بودید دوست داشتید چه داستان‌هایی بشنوید؟ چه چیزی به شما کمک کرد تا منحنی یادگیری‌تان را کوتاه‌تر و سریع‌تر کنید؟ زمانی که در حال تعریف کردن داستان‌هایتان هستید فراموش نکنید که مشتریان بالقوه‌تان را با راه‌حل‌ها و قدم‌های قابل‌لمسی که می‌توانند بردارند تا تغییرات اساسی در زندگی‌شان ایجاد کنند همراه کنید.

منبع: coachfederation.org

4.8/5 - (13 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

دسته بندی

تاریخ انتشار

1397٫12٫14

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید