وقتی سؤالی در مورد کسب‌وکارتان دارید، به کجا مراجعه می‌کنید؟

وقتی سؤالی در مورد کسب‌وکارتان دارید، به کجا مراجعه می‌کنید؟

وقتی سؤال در مورد کسب‌وکارتان دارید، به کجا مراجعه می‌کنید؟

وقتی سؤالی در مورد کسب‌وکارتان دارید، به کجا مراجعه می‌کنید؟

بهترین رهبران کسب‌وکار آن‌هایی نیستند که همیشه جواب درست برای همه‌چیز را دارند، بلکه آن‌ها کسانی هستند که می‌دانند چه زمانی باید به دنبال راهنمایی و مشورت گرفتن بروند و اغلب، دارای راهنمایان قابل‌اعتمادی هستند که می‌توانند به آن‌ها رجوع کنند. برخی از این روابط بین رهبران و راهنمایان ممکن است غیررسمی باشد، اما بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در جستجوی روابط رایزنی رسمی با انجمن‌های محلی، مشاوران مستقل و کوچ‌های کسب‌وکار هستند.

بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، از نعمت داشتن هیئت‌مدیره برخوردارند، اما کسب‌وکارهای کوچک‌تر برای دستیابی به دیدگاه‌های بیرونی به کجا مراجعه می‌کنند؟ این سؤالی بود که اخیراً مطالعه کسب‌وکارهای کوچک، با پرسش از صاحبان کسب‌وکار در سراسر دنیا، منتشر کرد.

در این نظرسنجی، از صاحبان کسب‌وکار پرسیده شد که برای دریافت راهنمایی به چه کسی مراجعه می‌کنند و این راهنمایی چه اثری روی کسب‌وکار آن‌ها داشته است.

چه شما صاحب یک کسب‌وکار خانوادگی کوچک باشید، چه صاحب یک شرکت بزرگ، این نظرسنجی به‌سادگی نشان می‌دهد که داشتن یک راهنمای قابل‌اعتماد، به کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کند. این یافته، با دیگر داده‌های انتشاریافته در این زمینه و تجارب شخصی من در کار کردن با صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در انگلستان، اروپا و خاورمیانه ازجمله ایران، همخوانی دارد. برای یادگیری در ارتباط با فواید و چگونگی یافتن راه‌حل درستی که متناسب با کسب‌وکارتان باشد، به ادامه این مقاله توجه کنید.

صاحبان کسب‌وکار به چه کسانی بیشترین اعتماد را دارند؟

یافته‌های این مطالعه نشان داد که بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، به دنبال گرفتن راهنمایی و مشورت از منابع مختلفی هستند.

همتایان

نزدیک به یک‌سوم (۳۱٪) از صاحبان کسب‌وکار، همتایان خود، یعنی سایر صاحبان کسب‌وکار را به‌عنوان قابل‌اعتمادترین راهنمای خود معرفی کردند. این ارتباطات ممکن است از نوع دوستانه و غیررسمی باشد تا انجمن‌های حرفه‌ای و هیئت‌های رایزنی. در آکادمی کوچینگ FCA انگلستان، ما انجمنی متشکل از کوچ‌هایی که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک هستند یا آن را اداره می‌کنند و همچنین افرادی که در این کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و سازمان‌های بزرگ کار می‌کنند، ایجاد کرده‌ایم و متوجه شدیم که این محیط همفکری، برای افراد، به‌واسطه اینکه دانش خود را به اشتراک می‌گذارند، یاد می‌گیرند و باهم همکاری می‌کنند، ارزش‌افزوده بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

کوچ‌ها

تقریباً یک‌چهارم از پاسخ‌دهندگان (۲۴٪)، کوچ‌های کسب‌وکار را به‌عنوان قابل‌اعتمادترین راهنمای فعلی خود انتخاب کرده‌اند. ۸۰٪ از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که از برخی از انواع کوچ‌ها در حرفه خود استفاده کرده‌اند و ۴۱٪ در ۶ ماه گذشته از خدمات کوچینگ بهره برده بودند. در ایران، از زمانی که کسب‌وکارهای کوچک تفاوت بین کوچ و مشاور را درک کرده و اثر آن را تجربه کردند، صاحبان کسب‌وکار بیشتر و بیشتر، به دنبال یک کوچ کسب‌وکار در کنار دست خود هستند یا مهارت‌های کوچینگ را برای به‌کارگیری در تعاملات خود یاد می‌گیرند. علاوه بر این، تغییر در چارچوب ذهنی این صاحبان کسب‌وکار در طول زمان، آن‌ها را از باورهای محدودکننده رها کرده و باعث شکوفایی کسب‌وکار آن‌ها در مدت‌زمانی کوتاه شده است.

خانواده

سومین گروه دارای بیشترین رأی، اعضای خانواده بودند (۱۸٪).

سایر

هیچ دسته دیگری، پاسخ دورقمی نداشت، هرچند که درصد کوچکی از صاحبان کسب‌وکار اعلام کردند که حسابداران، کارکنان، مشاورین، دوستان و وکلا قابل‌اعتمادترین راهنما‌ها هستند.

همچنین ما شاهد بوده‌ایم که حسابداران، مشاوران و رایزنان کسب‌وکار هرروزه بیشتر در تلاش‌اند تا تأثیر تجاری خود برای صاحبان کسب‌وکار را با افزودن مهارت‌های کوچینگ و چارچوب ذهنی به جعبه‌ابزار خدمات خود افزایش می‌دهند.

همتایان و کوچ‌های کسب‌وکار بر روی‌هم بیش از ۵۰٪ از انتخاب پاسخ‌دهندگان را به‌عنوان قابل‌اعتمادترین راهنما، تشکیل می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد که درصد بزرگی از صاحبان کسب‌وکار، فعالانه به دنبال خدمات کوچینگ و دریافت کمک و تجربه از بیرون هستند تا مکالمات غیررسمی با کارکنان، دوستان و خانواده.

یک فهم جالب از این مطالعه این بود که صاحبان کسب‌وکاری که از خدمات یک کوچ کسب‌وکار استفاده کرده بودند، به تأثیری که یک کوچ ممکن است بر کسب‌وکار آن‌ها داشته باشد، خیلی بیشتر اعتقاد داشتند.

۷۱٪ از صاحبان کسب‌وکار که در گذشته دارای کوچ بودند، به تأثیری که کوچ می‌تواند بر کسب‌وکار آن‌ها داشته باشد، نرخ ۷ یا بالاتر را دادند، در حالی که فقط ۱۸٪ از پاسخ‌دهندگانی که پیش از آن هرگز از خدمات یک کوچ کسب‌وکار استفاده نکرده بودند، به این تأثیر بالقوه، امتیاز ۷ و بالاتر دادند.

به نظر می‌رسد که اندازه‌گیری تأثیر بالقوه کوچ‌های کسب‌وکار، بدون تجربه کردن واقعی این رابطه سخت است. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تا زمانی که با یک کوچ کسب‌وکار، کار نکرده باشند، به‌سادگی از اینکه چقدر یک کوچ کسب‌وکار می‌تواند اثربخش باشد، آگاه نیستند. این موضوع روشن می‌کند که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، یک فرصت ارزشمند برای رشد عملیات و اثرگذاری مثبت بر سازمانشان را از دست می‌دهند.

به‌عنوان بخشی از آموزش کوچ‌های فارسی‌زبان در آکادمی FCA انگلستان، شایستگی‌هایی وجود دارد که کوچ‌ها می‌توانند آن‌ها را یاد بگیرند؛ ازجمله، یاد می‌گیرند که چگونه پایه و اساس ایجاد اعتماد و رابطه قوی را بسازند و این باور و اعتماد را ایجاد کنند که وقتی یک کوچ نیازهای صاحب کسب‌وکار را تشخیص دهد، حتی اینکه صاحب کسب‌وکار خودش مهم‌ترین مانع برای موفقیتش باشد، کوچ می‌تواند حتی در یک جلسه آزمایشی، اثرش برای رشد گام‌به‌گام صاحب کسب‌وکار و درنتیجه عملکرد کسب‌وکار را نشان دهد.

گذشته از این‌ها ما متوجه شدیم که مانع اساسی برای رشد همه کسب‌وکارها، از محدودیت‌هایی که رهبران آن‌ها برای خودشان گذاشته‌اند، ناشی می‌شود. کوچ با رهبر یک سازمان مشارکت می‌کند تا سقف دروغین درون ذهن صاحب کسب‌وکار شکسته شود.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد آموزش‌ها، کوچ‌های حرفه‌ای و منابع رایگان می‌توانید به آدرس www.icoachtraining.com مراجعه کنید یا با راهنمایان برنامه‌های ما؛ منابع مورد اعتماد شما برای درک رویکردی که بیشترین تناسب با شرایط شما را دارد، تماس بگیرید.

نویسنده: تیمور میری
برگردان: نسیم صیدفروش لاهیجی

4.5/5 - (63 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

تیمور میری

دسته بندی

تاریخ انتشار

1398٫10٫05

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید