۵دلیل مهم که باعث می‌شود افراد به سطح موفقیت مورد نظر خود برسند | برایان تریسی

۵دلیل مهم که باعث می‌شود افراد به سطح موفقیت مورد نظر خود برسند | برایان تریسی

Brian-Tracy

داشتن رویاها و اهداف والا برای رسیدن به موفقیت آسان است، ولی تحقق آن رویاها و اهداف خیلی آسان نیست

واقعیت این است که بسیاری از ما بیشترین کشمکش را با تکرار ترسناک دائم داریم که بهترین نتیجه را می‌دهد و تفاوت بین موفقیت و شکست را رقم می‌زند.

ارزشش را دارد که، کمی وقت بگزارید و عمیق‌تر فکر کنید تا بفهمید که چه چیزی شمارا از رسیدن به سطح بعدی موفقیت بازمی‌دارد؟ به‌محض این‌که آنچه را که شمارا عقب نگه می‌دارد نام ببرید، شانس این رادارید که از آن فراتر رفته و پیشرفت کنید و به موفقیت مورد نظرتان دست پیدا کنید.

سال‌ها تجربه من درزمینهٔ راهنمایی و هدایت دیگران به سمت اهداف خود، دیده‌ام که این ۵ عادت خود تخریبی، دوباره و دوباره تکرار می‌شوند.

این ۵ عادت عبارتند از:

۱.سرزنش دیگران

(عذر آوردن هم گفته می‌شود)

قبل از اینکه بتوانید مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید و به سمت اهداف خود حرکت کنید، باید مسئولیت و مالکیت وضعیت فعلی خود را نیز بر عهده بگیرید.

و گرچه در هر جنبه‌ای از زندگی و وضعیت فعلی شما ده‌ها عامل دخیل هستند، این امر خلاصه می‌شود در اینکه شما توانایی اینکه این اوضاع را تغییر دهید دارید و هیچ‌کس نمی‌تواند شمارا از موفقیت شخصیتان بازدارد.

اکنون زمان آن است که از سرزنش کردن رئیستان، همسرتان یا نادانی که در ترافیک، جلوی شما پیچیده، دست‌بردارید و شروع کنید به یافتن راه‌هایی برای کار با ابزارهایی که برای پیشرفت به جلو و رسیدن به موفقیت، در دست دارید.

۲.غفلت از سلامتی

ممکن است به نظر برسد که با اهداف شغلی، مالی و توسعه شخصی شما بی‌ارتباط باشد؛ اما غفلت از سلامتی تأثیر عمیقی بر هر حوزه زندگی و موفقیت شما دارد.

اگر با شکم خالی و قهوه سرو می‌کنید، نمی‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. تصمیماتی بر اساس نسخه خسته و کمتر از بهترین خودخواهید گرفت.

خودتان را برای موفقیت و پذیرفتن مسئولیت سلامت خودتان تنظیم کنید، روزهای خود را با تغذیه و خواب کافی مداوم تقویت کنید.

از حالا با ایجاد عادات سالم و سازگار کوچک شروع کنید.

۳.ماندن در منطقه آسایش

منطقه آسایش شما راحت است. وقتی مستقر شوید و متوجه شوید هیچ‌چیز شمارا مجبور به حرکت نمی‌کند، ماندن در منطقه آسایش خود، تزئین آن، پاها را دراز کردن و گذراندن روز، بسیار آسان می‌شود.

این کار را نکنید.

رؤیاها و اهداف شما به حقیقت نمی‌رسند، مگر اینکه بلند شوید و به مکان‌های ناشناخته بروید، جایی که ممکن است احمق به نظر برسید، با موقعیت‌های ناخوشایند روبرو شوید یا شرایط چالش‌برانگیز غیرمنتظره‌ای را در انتظار خود ببینید و چگونگی پیدا کردن شجاعت، برای برون‌رفت از منطقه آسایش خود را بیاموزید.

۴.ترک یادگیری

افرادی که دائماً کنجکاو هستند و دائماً در حال یادگیری هستند، کسانی هستند که خشنودترین و فاضل‌ترینید.

هنگامی‌که به گستردگی مطالعه می‌کنید، در رشته خود یا هر موضوعی که موردعلاقه شماست عمیق‌تر می‌شوید و با اهداف و برنامه‌های خود هم سو می‌شوید و نگاه خود را بر روی موضوعی که درواقع می‌تواند شمارا به آن موفقیتی که می‌خواهید برسید نزدیک خواهد کرد. لحظه‌ای که احساس کنید به‌اندازه کافی یاد گرفته‌اید، لحظه‌ای است که شروع به رکود خواهید کرد. دانش‌آموز مادام‌العمر باشید. یادگیری را بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود قرار دهید، مغز شما به این خاطر از شما تشکر می‌کند.

۵.عدم تعیین هدف

داشتن یک نقشهٔ راه مبهم ذهنی که می‌خواهید در پنج یا ده سال آینده آنجا باشید، یک‌چیز است و نوشتن کامل اهداف مشخص که قابل‌اندازه‌گیری و قابل‌اجراست و همین حالا می‌توانید آن‌ها را شروع کنید، چیز دیگری است.

پس قلم را بردارید و با اعتمادبه‌نفس اهداف هوشمند بنویسید.

کدام‌یک از این مسائل شمارا از رسیدن به هدف بعدی‌تان بازمی‌دارد؟ امروز چه عاداتی را می‌توانید تغییر دهید که فردای شمارا متحول کند؟

 

نویسنده: برایان تریسی

برگردان: انوشه

4.4/5 - (8 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1400٫02٫07

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید