دوره‌های آموزشی از دید فدراسیون بین‌المللی و انتخاب مناسب برای شما

دوره‌های آموزشی از دید فدراسیون بین‌المللی و انتخاب مناسب برای شما

دوره‌های آموزشی از دید فدراسیون جهانی و انتخاب مناسب برای شما

آموزش کوچینگ

زمانی که شما تصمیم به یادگیری مهارت‌های کوچینگ می‌گیرید، سؤالی ممکن است برای شما پیش بیاید نظیر اینکه من کدام‌یک از دوره‌های آموزشی را باید ثبت‌نام کنم؟ ما در آکادمی کوچینگ FCA  انگلستان دوره‌های آمورشی متفاوتی داریم که این دوره‌ها هرسال در حال افزایش‌اند. این دوره‌ها آموزشی مختص افرادی است که به دنبال یادگیری مهارت‌های کوچینگ هستند و قصد کسب درآمد دارند. شما برای این کار باید صلاحیت‌های کوچینگ را به سطح استانداردهای بین‌المللی برسانید. آکادمی کوچینگ FCA انگلستان برای افرادی که قصد یادگیری مهارت‌های کوچینگ و کسب‌وکار رادارند، یک سری دوره تعریف کرده است به‌طوری‌که این دوره‌های آموزشی، از دوره‌های کوتاه‌مدت (کلاس یک‌ساعته تا دوره ۶ ماهه) شروع‌شده و به دوره‌های بلندمدت (۱۲ تا ۲۴ ماه) می‌رسد. آکادمی کوچینگ FCA  انگلستان برای قرار دادن هریک از این دوره‌ها دلیل خود را دارد (به‌طور مثال برای شروع کسب درامد پیشنهاد می‌کنیم حداقل دوره ۳ ماهه را به پایان رسانده باشید). در این دوره‌ها شما می‌توانید صلاحیت‌های کوچینگ را یاد گرفته و در کنار آن کسب درآمد کنید و اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید تیم خدمات آکادمی می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند.

انواع خدمات آموزشی کوچینگ

فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) برای تأیید دوره‌های آموزشی ما یک چهارچوبی را تعریف کرده است به این صورت که سه گروه، دوره دارِد. از مهم‌ترین آن‌ها شروع می‌کنم که فدراسیون اسمش را سطح1 گذاشته است. این‌یک دوره کامل A-Z هست برای کسانی که قصد یادگیری مهارت‌های کوچینگ و کسب‌وکار در سطح حرفه‌ای رادارند. من این قضیه را با رفتن به رستوران مقایسه می‌کنم به‌طوری‌که برای خرید غذا از پیش‌غذا شروع می‌کنم بعد غذای اصلی و بعد دسر؛ یعنی من همه این‌ها را در غالب یک پکیج می‌خرم.
دوره سطح 1 ، معتبرترین دوره‌ای است که فدراسیون تعریف کرده است. زیرا نظارتش بسیار عمیق‌تر هست و آموزشگاه تأییدشده هم‌زمان با آموزش مهارت‌های کوچینگ دوره منتورینگ هم اجرا می‌کند و درنهایت از طرف فدراسیون دانشجو را ارزیابی می‌کند و این نوع مدرک آموزش، اعتبار بیشتری برای مخاطب کوچ دارد لذا دانشجو به سطح کوچ حرفه‌ای رسیده است؛
دوره دومی که فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تعریف کرده است، سطح 2 هست. این دوره آموزشی برای افرادی است که قصد یادگیری مهارت‌های کوچینگ از ۳۰ ساعت به بالا رادارند. این همانند آن است که شما به رستوران رفته‌ای‌اید اما این بار از روی منوی غذا سفارشتان را می‌دهید و این یعنی شما تنها قسمتی از غذاها را انتخاب می‌کنید یعنی هرکدام از جزوات آموزشی که می‌خواهید باد بگیرید را طی کردید و حداقل در ۳۰ ساعت کلاس آموزشی حضور داشتید. در دوره‌های آکادمی کوچینگ FCA انگلستان تمرین‌های با نظارت انجام می‌شود و از مدرس برای پیشرفت و تمرین بعدی بازخورد می‌گیرند اما برای ارزیابی نهایتاً خود فدراسیون شمارا تأیید می‌کند مگر اینکه تصمیم بگیرید وارد دوره سطح 2 شوید و آموزش خود را ادامه دهید. در دوره‌های آمورشی سطح 2 ، شما نیازمند ۶۰ ساعت آموزش مهارت‌های کوچینگ هستید که برای مدرک کوچ همراه از فدراسیون اقدام کنید و مراحل دریافت این مدرک را می‌توانید در سایت فدراسیون دقیق‌تر بررسی کنید.
آکادمی کوچینگ FCA انگلستان دوره‌هایی دارد که در پایان آن‌ها مدرک Continuous Coaching Education)CCE) می‌دهد. CCE برای دوره‌هایی است که از ۱ تا ۲۹ ساعت طراحی شدند و معمولاً برای افرادی هست که می‌خواهند مدرک کوچینگ خود را از طریق فدراسیون تمدید کنند و هر سه سال، ۴۰ ساعت آموزش برای رشد خود لازم دارند. هم‌زمان این نوع دوره‌های کوتاه برای مدیران یا افرادی است که کنار کار فعلی می‌خواهند مهارت‌های کوچینگ را اضافه کنند و اثر کار خود را ارتقا دهند.
این ۳ دوره، دوره‌هایی هستند که فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) آن‌ها را تعریف کرده است.
آکادمی کوچینگ FCA انگلستان در حال حاضر دوره‌های آمورشی CCE را دارد. حال امکان دارد شما بخواهید بیش از ۳۰ ساعت آموزش بگیرید یعنی مدرک سطح 2 را بگیرید. ما این دوره را هم داریم. ممکن است شما بخواهید مدرک 1 بگیرید. ما این نوع دوره را به مدت ۱۲ ماه است که اجرا می‌کنیم.

آمار و نظارت ICF

من هر ۳ سال برای حفظ تأییدیه آکادمی بین‌المللی کوچینگ (ICF) می‌بایست ۴۰ ساعت آموزش بگیرم. بخشی از این ساعت آموزش، مربوط به مهارت‌های کوچینگ هست و بخشی دیگر به انتخاب من می‌تواند مهارت‌های کسب‌وکار یا توسعه فردی باشد. فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) تمامی این مراحل را نظارت می‌کند.
طبق آمار، ۱۷۰۰ پکیج دارای تأییدیه فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) هستند که بیش از ۶۰% این پکیج‌ها ۱ تا ۲۹ ساعته هستند؛ یعنی همان CCE. بیشتر برای افرادی مناسب است که مثل من، خواستار حفظ تأییدیه‌شان از آکادمی بین‌المللی کوچینگ (ICF) هستند. آمار نشان می‌دهد که ۲۳% از این پکیج‌ها، ACSTH هستند؛ یعنی ساعت آموزشی این پکیج‌ها بیش از ۳۰ ساعت است و همچنین ۱۵% دوره‌هایی که مورد تأیید ACTP هستند.

انتخاب‌های شما در آکادمی کوچینگ FCA انگلستان

آکادمی کوچینگ FCA  انگلستان در حال حاضر تأییدیه آموزش تا ۶۰ ساعت را دارد و در حال اقدام برای گرفتن تأییدیه دوره‌ ACTP و ۱۲۵ ساعته است.
شما در آکادمی کوچینگ FCA  انگلستان  می‌توانید برای یادگیری عمیق‌تر مهارت‌ها، از ۳۰ ساعت آموزش، در دوره ACSTH شروع کرده و کیفیت خود را بالابرده و کسب‌و‌کار خودتان را راه بیندازید که ما در پکیج‌های پایه آن را لحاظ کردیم. یا می‌توانید سراغ دوره ۶۰ ساعته بروید که ما آن را در سطح ۱ لحاظ کردیم؛ این فرایند به همین شکل ادامه خواهد داشت. طوری که ما ۶۵ ساعت دیگر هم اضافه کردیم که وارد دوره ۱۲۵ ساعته یعنی ACTP می‌شود. اگر کسی مایل به اقدام برای کل این دوره‌ها به‌صورت یکجا باشد، ما در آکادمی کوچینگ FCA  انگلستان آن را در غالب سطح ۱ و ۲ تعریف می‌کنیم. هم‌چنین شما می‌توانید دوره‌ای را برای تمدید تأییدیه مدرکتان یا به‌عنوان مدیر برای ارتقا نقش مدیریت خود انتخاب کنید، بنام CCE. پس دلایل شما باعث انتخاب دوره‌های مختلف می‌شود.
ما در آکادمی کوچینگ FCA انگلستان می‌توانیم شمارا در انتخاب این دوره‌ها راهنمایی کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1397٫07٫10

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید