آموزش مهارت‌های کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

آموزش مهارت‌های کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

آموزش مهارت‌های کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

در این ویدیو آقای تیمور میری بنیان‌گذار آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان در مورد آموزش مهارت‌های کوچینگ و ارتباط آن با زندگی شخصی توضیح می‌دهند.

سؤال‌هایی در خصوص شروع آموزش مهارت‌های کوچینگ

شما زمانی که قصد وارد شدن به یک آموزشگاه رادارید سؤال‌هایی برایتان پیش می‌آید، نظیر اینکه من چه خصوصیاتی دارم؟ یا به چه دلیل قصد ثبت‌نام در این دوره رادارم؟آکادمی کوچینگ فارسی‌زبانان (FCA) و اکثر آموزشگاه‌های معتبر و آن‌هایی که تأییدیه فدراسیون بین‌المللی کوچینگ (ICF) را برای آموزش مهارت‌های کوچینگ دارند، پایه و اساسی بر مبنای آموزش مهارت‌های کوچینگ دارند. حال سؤال اینجاست آموزش مهارت‌های کوچینگ برای چه کسی مفید است؟

آموزش کوچینگ و زندگی شخصی

من شخصاً به این دلیل این سفر را شروع کردم که مهارت‌هایی را بیاموزم تا کیفیت زندگی شخصی خود را بالا ببرم مثل نوع گفت‌وگو و ارتباط‌هایم مثل نوع شنوندگی یا حتی درک بهتر ارزش‌های خودم. من تمایل داشتم حس بهتری در زندگی‌ام داشته باشم و بازندگی‌ام کیف کنم. من آمده بودم در کنار یادگیری مهارت‌ها، خودم را تغییر بدهم. این کلیدی است که بعضی‌ها فراموش می‌کنند.دانشجویانی که این دوره‌ها را پشت سر می‌گذارند، میگویند: ما آمده بودیم یک مدرک بگیریم اما زندگی‌مان عوض شد و باعث رشد و تغییر ما شد. تغییرات درونی، بیرونی و حتی رشد فکری.اگر شما مایل هستید که از این راه کسب درآمد کنید و به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای به شخصی دیگر کمک کنید این مأموریت شماست. حال ممکن است شما مایل باشید زندگی‌تان از این راه بگذرد، امکان این اتفاق نیز وجود دارد و نکته اساسی اینجاست که این اتفاق از خود شما شروع خواهد شد.
در مورد من از اینکه خودم تغییر بکنم شروع شد و این تمرینات را از خودم شروع کردم. در کنارش شروع به کار کردن با دیگران کردم ابتدا از خانواده و دوستان شروع کردم و اینجا بود که من کسب درآمد کردم. مثل این می‌ماند که شما قصد رفتن به یک کافه‌تریا رادارید و می‌خواهید غذا بخرید. شما در انتهای صف می‌ایستید و همین‌طور که صف را طی می‌کنید برای خود غذا می‌کشید و در سینی‌تان می‌گذارید تا جایی که به صندوق می‌رسید و پولتان را پرداخت می‌کنید و شروع به میل کردن غذایتان می‌کنید.
اینجا نیز شما مانند یک سفر قدم‌به‌قدم به جلو می‌روید. در آموزش مهارت‌های کوچینگ راه دیگری برای رسیدن به مقصد وجود ندارد. برای همه ما سرعت این سفر متفاوت هست پس اگر هدفتان شروع یک کسب‌وکار جدید است بهتر هست نگاهی به آمارهای دنیا بیندازید. اکثر کسب‌وکارها بین ۲ الی ۳ سال اول از بین می‌روند. آن دسته که تا ۵ سال دوام می‌آورند به راهشان ادامه می‌دهند. این‌ مانند یک تزریق قطره‌قطره است. پس شما که وارد دوره می‌شوید می‌خواهید مهارت‌ها را بیاموزید و در زندگی شخصیتان استفاده کنید. ممکن است شما در غالب یک مدیر وارد بشوید که تمایل دارد این مهارت‌ها را در کارش استفاده کند یا ممکن است شما به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای‌ وارد شوید مانند یک معلم.
در حال حاضر ما افرادی راداریم که مشاور یا روانشناس هستند یا کسب‌وکار خودشان رادارند و سرمایه‌گذار هستند. این افراد این آگاهی رادارند که آموزش مهارت‌های کوچینگ موجب بالاتر رفتن سطح کاریشان می‌شود.

4.3/5 - (6 امتیاز)

شناسنامه مقاله

ناشر

آکادمی‌کوچینگ‌ FCA انگلستان

تاریخ انتشار

1397٫06٫06

اشتراک گذاری :

عضویت در جمعه نامه

Please wait...

عضویت شما در جمعه نامه ثبت شد

6 پاسخ

  1. شروع سفر کوچینگ از شروع یک تصمیم برای تغییر و تحول آغاز میشه.به نظر من تغییر هر وقتی میتونه حاصل بشه .هیچ وقت برای رسیدن به اهداف و آرزو ها دیر نیست.منتها انتخاب مسیر درست است که شما را به مقصد نهایی و به هدفتون میرسونه.و تیمور عزیز چقدر عالی این رو در زندگی شخصی توضیح داده.

  2. منم با نظر جناب تیمور خیلی موافقم پشت این که تصمیم که سفر رو شروع کنم برای خود من چرایی تغییر بود برای همین با گذشت دو سال بسیار خوشحال ترم چون تغییر رو از خودم شروع کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل مورد نظر را انتخاب کنید